• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvättmaskin -manuell

Lenoinga

FD HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
1407
Medlemskap
2021
:spinny: Är det någon som har erfarenheter av den manuella lilla tvättmaskinen som heter "Wonder Wash" och säljes av KAMA? Håller den i längden??
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: Tvättmaskin -manuell

Jag har hört att det är bortkastade pengar att köpa en sån??? Att det går lika bra med en hink!!!

Kicki
 
H

hianders

Guest
Sv: Tvättmaskin -manuell

Har också hört och gjort det där med hink och tvättmedel i under körning! Hade vi med husvagnen och visst fungerar det med lite handgriplig hjälp också. Kanske mer effektivt i en husvagn som skakar och guppar mer men visst, inte som tvättmaskinen hemma men lite hjälper det dock....

fru hianders/Inger
 

Lenoinga

FD HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
1407
Medlemskap
2021
Sv: Tvättmaskin -manuell

:spinny: Tack för synpunkterna! Visst, hink med tätslutande lock lär fungera bra under körning, Vi kommer dock att stå stilla en hel del; vi ska bo i husbilen ca 6 mån/år; mesta tiden i Spanien och Marocko.Campingplatsernas tvättmaskiner är ganska dyra att använda, har vi konstanterat -- dessutom "fricampar" vi så ofta som det är möjligt. Osäker på om "Wonder Wash" kommer att hålla en hel säsong.....
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Tvättmaskin -manuell

Om inte "gubben" själv har tvättbräda så ta gärna med en och tänk på att: Det var bättre förr.

På tal om "bättre förr". En kamrat till mig som servade diskmaskiner meddelade en gång en yngre kvinnlig kund att diskmaskinen gick inte att laga på plats, så han var tvungen att ta med den till verkstaden.
Det tar ett par dagar innan den är klar, så du får väl diska för hand under tiden.
Hur gör man då?

Hälsningar från farbror Claes.
 

Lenoinga

FD HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
1407
Medlemskap
2021
Sv: Tvättmaskin -manuell

:twitcy: Nu måste jag skriva ett inlägg här igen, och fråga en sista gång (sedan ger jag upp!): Finns det någon som har erfarenhet av den lilla manuella tvättmaskinen, som jag skriver om? Annars får jag köpa den och pröva den...... Visserligen går det, som farbror Claes skriver, att tvätta på "gammaldags sätt" (jag har gjort det också!), men har man lakan och annat div., så är det betydligt lättare att, för hand, veva runt tvätten i en behållare. Man håller ju på att bli gammal, och då är man värd, att göra livet så lätt för sig som möjligt! Vi ska ju bo i bilen halva året, och då blir det många lakanstvätt.... oj, oj, oj!
 

Lenoinga

FD HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
1407
Medlemskap
2021
Sv: Tvättmaskin -manuell

:spinny: Tack så mycket för web-sidan, Ove.G! Här får jag lite mer information än enbart på förpackningen. Den är tydligen inte så välkänd, eftersom ingen i HBK tycks använda den. Men.... vi kommer att köpa den, så får vi se, hur bra den fungerar.
 

cybertron

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2024
Sv: Tvättmaskin -manuell

Hej!

Jag är också nyfiken på hur den fungerar - så jag undrar självklart om ni köpte den och vad ni i så fall tycker!

/Emma
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: Tvättmaskin -manuell

:msn_ooooh:
Han skrver ju : Campingplatsernas tvättmaskiner är ganska dyra att använda, har vi konstanterat.
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Tvättmaskin -manuell

:spinny: Är det någon som har erfarenheter av den manuella lilla tvättmaskinen som heter "Wonder Wash" och säljes av KAMA? Håller den i längden??

Jag har tvättat i min tvättkula idag. La i blöt i går, tömde idag och slog på varmt vatten och tvättmedel. Vevade runt 25-30 varv. 3 sköljning. Klart.
Bra resultat, men synd att det inte finns centrifug.

Monica
 
Toppen