• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu kommer

F

F.d. 6238

Guest
skitvädret. I skrivande stund har det börjat regna och blåsa lite lätt.

Men om man skall tro Norrköping så blir det ett JÄV-- väder inatt. Så nu får ni knyta ihop gylfen med västen för att det skall gå bra.

Ta det vackert där ute , så ses vi, Hls från Göteborg.:spinny::spinny::spinny::spinny:
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Nu kommer

Kurt & Monica,

Det är hela kontinenten som drabbas av ovädret, i natt har varit den värsta hittentills. Beaufort 8-9 ryckvindar på >125km/time. Ingen roligt alls :holly-1-icon:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Nu kommer

Kurt har nog fått vind så han är nöjd kan jag tro undrar hur det är med ström .Men i storstäderna är det väl ström kan jag tänka mig .Här gick strömmen när jag suttit vid datorn 3 min men den kom tillbaks efter 3 igen.Ska gå ner till hangaren när det ljusnat lite.Det brakade till därnere när jag startade pannan efter avbrottet. Det blåser jäms med sjön än så länge så här är det "lungt"/susanne
Perfekt surfingväder är det.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Nu kommer

Här på östra sidan blåser det inte så mycket ännu kl 07 men det regnar.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Nu kommer

Det är som Susanne skriver. Nu blåster det av helv-- men ström har vi fortfarande.

Skulle strömmen gå så får vi gå ut i bilen och laga mat.
Tur att man blev med Husbil igen, hls kurt

:spinny::spinny:
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Sv: Nu kommer

Hej

Här i Jakobstad regnar det. Grått och trist. Usch!!!
Den hårda blåsten har inte hittat hit än. Kanske bestämmer den sig för att stanna
på andra sidan Bottenviken.

Helena och Tom
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Nu kommer

Hej Ragge och alla andra!

Här kommer en lägesrapport från en halvdansk vän (Malmö).

Vi verkar att ha klarat oss ganska bra från stormen och det verkar som om den drog fram lite längre norröver. För tillfället blåser det inte så mycket och faktiskt börjar solen titta fram.

Hälsn Anita o Dan
:cool::cool:
 

Gun & Rolf

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2024
Sv: Nu kommer

Nu blåser det mellan 25-28 meter enligt lokalradion
Flera träd har också blåst ner över vägarna här omkring
Positivt är att solen börjar skina.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Nu kommer

Mellan Vänern o Vättern blåser det ju som bara den hörde jag o där ligger ju Flabbås (Falköping)
Här måste det vara för dålig blåst för det är inga surfare ute/susanne
 
Senast ändrad:

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Nu kommer

Hej!

Hörde på TV4 vädret att det blåser över 30 m/s (orkan) i byarna vid Pålgrund i Lurö skärgård mitt i Vänern.

Åke
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Nu kommer

Hej här i Uppsala regnar det bara,blåser lite , men det kanske blir mer på em.
Guy
 
F

F.d. 8796

Guest
Sv: Nu kommer

Visst blåser det så inte ens hunden vill gå ut.
Ute på Vänern har man mätt 33 m/sek i vindbyarna men här mellan Vänern och Vättern där vi bor (Tiveden) ligger det "bara" på stormstyrka.
Strömmen har gått en gång men vara bara borta ett par minuter.
Så än går det att brygga kaffe....:)
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Nu kommer

Hemkommen från min promenad så känner jag mig rätt blåst. Det var inte så farligt som jag trodde, men det räcker till. I byarna tog det förståss i rätt ordenligt. Zacko tyckte att det var buskul med alla löv som flög runt.
Eva
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Nu kommer

det att minska sa dom på TV 4 om blåsten.
Det var nog inte hela sanningen för här uppe på Berget blåser det bra och på våran balkong kan man tro att den Le e har varit framme och röjt för alla våra "möbler" ligger nu huller om bladder.

Däremot så lyser Solen från en klarblå himmel just nu.
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Nu kommer

Första stormen på 40 år, som jag inte klänger på tak, och försöker fästa plåtar och antenner mm.
riktigt skönt faktiskt. Fan man börjar bli gammal. Ska nog gå till mitt gamla jobb, och fika och känna på atmosvären
Bosse B
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55287

Guest
Sv: Nu kommer

Hej på er alla!
Nu har blåsten kommit till Västervik, ca 15 m/s, blå himmel och solsken. Känns som det ökar på i byarna.
Hoppas det inte blir värre för vi håller på att flytta.
Leena o Kaj
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Nu kommer

Hej alla husbilsvänner!

I Halmstad har det regnat rejält i natt, men nu skiner solen och det blåser mindre och mindre. Som tur var blev det inte så mycket stormbyar denna gången.

Vi har precis varit ute hos dottern som bor på landet och Rolf har kopplat in deras elverk som vi gav dem i julklapp. Kan ju komma väl till pass vid sådana här tillfällen.

Blåsiga hälsningar

Marie
 

Zodiac

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2024
Sv: Nu kommer

Här är det gråtrist regnar som precis överallt och blåser bara 9 sek/m men som jag läst här, så här i mellansverge har vi inte det lika j-gt som för er längre ner. Vi klara oss nog bra

Ha´de Hls Camilla & Seth
 
Toppen