• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken GPS är bäst

F

F.d. 4754

Guest
Sv: Vilken GPS är bäst

Hej.

Fråga dig själv först och främst vad du ska använda den till. Ska den bara sitta i bilen eller ska den med ut på sjön eller vid svampplockning. Du kanske vill använda den vid en cykeltur eller annan uteaktivitet. Detta var viktigt för mig. Min navigator tål vatten…

När du har klart för dig vad den ska användas till blir det lättare att välja och vraka bland märkena. Börja med att sätt upp en kravlista. Det här ska min GPS klara av och så här mycket får den kosta…

Betala inte för mycket pengar för en GPS. Utvecklingen går snabbt framåt och om några år vill du kanske byta till nya finesser…

Är det något jag vill framhålla så är det Garmins karta i datorn. Helt suveränt. Du kan göra rutter och snabbt föra över dem till GPS:en. Alla har inte det behovet men för mig är detta viktigare än mycket annat.

Hälsningar
Knausen
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Vilken GPS är bäst

Supernöjd med Tomtom. Det är nog inte mycket som skiljer mellan modellerna så jag ska inte förorda någon.

Jag har för "fältbruk" en Garmin eTrex som är både vattentät och lätt men den duger inte till bilnavigering. Den har bra koll på svämpställen osv men har inga kartor. Två olika funktioner med GPS'er alltså...
eTrex tar mig tillbaka till bilen igen så jag slipper sitta och tjura i en surmyr i skogen och inte hitta hem igen.
 
Toppen