• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Titta på TV i Tyskland och övr Europa

svensei

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Här i Sverige kan vi ju endast se på marksänd TV via Boxer. Hur fungerar boxern när ni kommer utomlands. Kan man söka landets kanaler och se på TV via vår svenska boxer?

En undran från oss som ännu inte provat på

Agneta och Sven

:music-icon: :music-icon:
 
F

F.d. 8506

Guest
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Jag har provat i Danmark, Tyskland, Holland, Frankrike och Spanien och där fungerar boxen utmärkt.
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

De som använder en bärbar dator som TV, fungerar det också utomlands?

/Per
 
F

F.d. 8506

Guest
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Om du har ett analog-TV-kort till datorn så kan du ju koppla ihop den med boxen, om du har ett digital-TV-kort till datorn så ska det fungera utan box. Dom länder som jag nämnde har samma digitalsystem som vi och fungerar din dator i Sverige så ska det inte vara något problem
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

För att se den digitala tv-nättet utomlands och då tänker jag på fria kanaler..så behöver man inte ha nåt kort..lika lite som här hemma.Skulle tro att boxern fungerar också..men inte kortet som du är abonerad på.Den kan du glömma.Och man behöver inte ha boxer´n för att titta på digitala kanaler utomlands.
 
F

F.d. 8506

Guest
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Och hur ska du kunna se på digital-TV om du inte har någon box som omvandlar den digitala signalen till analog signal som din TV kan ta emot. Boxen kan ju också bestå av ett kort som du stoppar i din dator.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Tja..har box..men inget kort.Så darför jag säger att man inte behöver ha nån boxer box. att se dom digitala kanaler utomlands som för övrigt är många fler än här hemma.Har man en boxer-box med abonemangs kort så kan man inte se dom kanalerna i alla fall utomlands..så enkelt är det
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Jag måste nog förtydliga min fråga: Ursprungliga frågan var ju om man kan använda vår svenska boxer utomlands. Då menade jag naturligtvis om man kan se deras fria kanaler. Jag förstår att vårt kort inte fungerar - det är ju ett svenskt abonnemang.

Att man måste ha en box antar jag om de infört det digitala systemet! Annars så räcker det ju med bara själva TV:n

Sven o Agneta
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Ja, du kan använda din "Boxer" för att se resp. lands okodade kanaler, men du måste installera om/söka efter kanalerna i boxen vid varje ny plats.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Hej!
Jag hoppas också att din box kommer att fungera..men jag har träffat ett par i Kiel/wik och deras boxer funkade inte.Men som sagt hoppas att det blir bra för er!
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Har en flat-tv från Netonnet med inbyggd box. Fungerar förträffligt på fria kanaler i större delen av Europa..
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Många svar har kommit in från er om boxern. Det jag aldrig nämnde - eller frågade var
hur era TV-apparater är. Är de 12 VOLT ?

Själv har vi en 19 tums flat TV - Daewo, 12 V och med inbyggd DVD-spelare, som fungerar väldigt bra. Problemet var dess placering eftersom skåpet som var avsett att installera en 15 tums TV i var alldeles för litet för den storlek vi ville ha. Därför gjorde jag en upphängningsanordning (rör) i taket och använde delar av TV-hållaren som ingick i billeveransen och satt i nämnda skåp. Detta fungerar bra - TV:n hänger i taket och är med denna åtgärd svängbar och uppfällbar mot taket så den är ur vägen när man inte tittar på TV. Svängbarheten innebär att man kan titta på TV såväl från sängen som från sittgruppen.

Sven o Agneta
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Min är en Philips 14 220V som jag driver med invärter och box'en är en tysk SEG också drivs med 220V och DVD är DK också 220V det är bara video som jag kan köra med 12 & 220 V..men jag föredrar 220V när invärter är ändå inkopplat.
 
Senast redigerad av en moderator:

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2024
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Hej!
Har hört av kamrater att såväl Boxer som Viasat har problem i Europa. Själv har jag Canal Digital och alla kanaler funkar perfekt i Europa (Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien, Schweiz men inte i Island och sporadiskt på Färöarna).
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Du pratar inte om marksänd TV nu väl, utan parabol?
 
F

F.d. 8506

Guest
Sv: Titta på TV i Tyskland och övr Europa

Boxer har ingenting utomlands, det företaget är bara till för det svenska digitala marknätet
 
Toppen