• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil stulen

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Kollade just på blocket säljes hela sverige. Fy f n att inte folk kan skilja på mitt o ditt,finns nog ej kvar i Sverige.:confused:Senaste inlagda var det .Hittelön 50000:-
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Husbil stulen

Skönt med min gammla,säkert oatraktiv på sådan marknad..fast fult duglig för nuvarande ägare..nämligen mig...kommer alltid dit man skall:) :)
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Husbil stulen

Zubac,

Sorry, men ser inte direkt sammanhanget mellen stulen husbil och ditt svar !!! Har ingen betydelse vad värdet av fordonet är det är alltid sorgsen att bli av med något som man har jobbat hård för som en annan klåfingrig jävel lägger händerna på :mad:
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Husbil stulen

Dessvärre är inte heller tjuvar nödvandigtvis "seriösa", utan mycket stjäls "på skoj", och då ligger även våra enkla fordon pyrt till, Zubac. Enkla att stjäla är de ju också! Undrar om inte till och med jag skulle fixa det...

Fick gatans risigaste bil stulen för många år sedan. "Va??? Varför stal nå'n DEN??" undrade många. Enkelt svar: Den var enklast att stjäla för det mindre begåvade "buset"! De ville ju abra ha något att busköra med, inget som skulle dra in slantar.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
962
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Husbil stulen

Någon i klubben som vet hur man lyckas forcera den elektroniska startspärren?

Det var ju en ny bil så den måste haft startspärr.

Nyckelstöld ... kan det vara ett troligt sätt? Det gäller nog att man har koll på reservnyckeln så inte den blir stulen.
 
H

hianders

Guest
Sv: Husbil stulen

Hur hittar man det Susanne skriver om?!! Har gått in på blocket.se men inte hittat det ni pratar om.

fru hianders Inger
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Husbil stulen

En kodad nyckel går inte att forcera. Dels har nyckeln sin utformning för rillerna i låskolven och dels har den en signal till mottagaren i låset. Har man inte bägge dera så går det inte. Alternativet är att man har en färdig och kodad nyckel, eller så är det ett bedrägeri. Vad gäller stulna äldre bilar så är det tyvärr som Åsa skriver och inte som Zubac tror. Senast igår när vi åkte enduro så körde vi förbi Flatens camping i Stockholm, där har missbrukarna fått sin fristad av kommunen för att bo i sina fd. husvagnar. Numera står det många äldre husbilar där också.. Jag ska inte säga att dom är stulna men en husbil är inte helt gratis även om den är gammal..
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
962
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Husbil stulen

Kollade lite på nätet om hu man kan forcera immobilizern (kodlåset). Om man stjäl/köper begagnad dator till den biltyp man vill stjäla så kan man fixa det.

Men då måste man byta hela rasket i den bil man vill sno. Samt knäcka koden till datorn (i fallet man stjäl datorn). Många kablar blir det...

Inga pundare fixar det utan då är det beställningsjobb.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Husbil stulen

Det är självklart att det går att sno en kodad bil, men inte genom att tjuvkoppla den eller bryta rattlåset. Det går att bogsera bort den och det går även att ta bort den med en bärgare, precis som felparkerade bilar forslas bort. Men att sno den på det gamla "hederliga" sättet går inte idag. ju dyrare bilen är, ju mer energi och pengar lägger tjyven ner på att sna den. En gammal "pisskur" som våran lär ingen liga lägga ner energi på att sno.
 

Starcadia

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
456
Medlemskap
2025
Sv: Husbil stulen

Din bil i Köping sa samma sak som du Köllis Den gå inte att tjuvkoppla.Men polisen i Lindesberg sa att vilken 12åring som helst som gått irätt skola kunde koppla vilken bil som helst Dom hade gått in via bakluckan brutit sönder rattlåset och kört därifrån??
Dom hittade bilen gömd i skogen utanför kungsör efter tre veckors buskörning.
 
Toppen