• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer 564 93:a

F

F.d. 6238

Guest
Hej på Er vänner. Efterlyser om det finns någon mer i klubben som är ägare till Hymer 564, 93 års modell.

Skulle gärna vilja veta eftersom vi idag har slutförhandlat och blivit med denna bil.

Intressant att veta lite mer om denna modell. Funkar det bra med "Himmelssängen", hur funkar det med 5:ans växel, a. s. o.

Tacksam för synpunkter, hälsar Monica o Kurt från Gbg.
:twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :D :D :D :D
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Hymer 564 93:a

Grattis till den köpta bilen!

Har inga erfarenheter av just er modell. Vi har en B 544, årsmodell 1990 som jag inte haft några direkta fel på ännu (peppar peppar, köptes 2006).

Enl vår verkstad så finns problemen med 5:e växeln inte på de äldre modellerna från början av 1990-talet. Verkstan säger att det alltid ska vara välfyllt med olja i växellådan och att man inte ska köra med för låg hastighet på 5:e växeln (ej under 70), då händer inget.

Hoppas på att ni får mycket glädje av er bil.

Hälsn Dan P
:yes:
 
J

Jarn

Guest
Sv: Hymer 564 93:a

Grattis till bilen, men även du bör läsa trådarna om 5:ans växel noga.

Jag har haft haveri både på en 88:a och en 99:a Fiat. Den första bensin, den andra diesel.

Jag tror nog mycket på teorin om att fylla på mer olja, för jag varken segdrog på växeln, eller körde med låg fart.

// Roland
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hymer 564 93:a

Till Frank 59.

Hej Frank och tusen tack för att du har gjort en insats för att vi skall få en p-plats till (NYA) bilen.
Jag har emottagit ditt mail men kan ej skicka eftersom jag har
bytt till Rixmail. Hoppas att Du läser detta. Tusen tack för ditt intresse.

Till Mina vänner Monica o Robert. Hej på er och tack, du visste ju detta från början och jag tackar för att du är diskret.

Idag fick jag meddelandet att dom har beviljat oss en p-plats i en närbelägen bostadsrättsförening. Just nu känns det riktigt bra och jag tror att platsen är hyfsat säker.

Till Er andra och till Mikael vill jag säga att jag kommer att vara mycket försiktig med TECTYL fortsättningsvis.

Hej på Er och ha en trevlig Helg.

Hälsningar från Monica o Kurt.
:twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :D :D :D :D
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Hymer 564 93:a

Grattis till nya Hymern! Vi har en 544 -96 och är helnöjda. Det verkar som det är bra kvalitet i Hymer. Vi kan inget om eran modell men tror att alla Hymer é bra. Vi ses på kaxholmen och kan prata mer om modellerna.

Kerstin och Sven-Åke å lille Bonzo :wink:
 

Ronnie 690

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
690
Medlemskap
2025
Sv: Hymer 564 93:a

Hej,

En fråga från en som inte riktigt följt med ang "Tectylen"

Kan tänka mig att det handlar om fukt och tectyl men skulle vara intressant att lära mer...

hälsar Ronnie
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hymer 564 93:a

Hej Ronnie.
Vet ej exakt vad du menar men jag antar att Du menar vad som hände med förra bilen.

Jo, det var så att jag hade lämnat in bilen för underredsbehandling. Och när dom kom till främre vänster dörr och skulle spruta in Tectyl i dörren så exploderade sprutan med tectyl.

Det kom alltså Tectyl på Stolar och inredning. Tak och över hela instrumentpanelen, plus att grabben som gjorde jobbet fick Tectyl i ett öga och över hela kroppen. Han fick köras AKUT till Sjuka Huset för behandling. Som tur var gick det att rädda synen på honom. Om han använde skyddsglasögon och mask vet jag inte.

Historien slutade lyckligt för alla parter. Bilen blev rengjord och efter rengöringen så såg den renare ut än den var före olyckan.

Det slutade med att vi blev med (ny) bil.
Detta var historien om Tectyl hälsar Kurt från ett regnigt Göteborg.
:D
 
Toppen