• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elvärme i stolarna

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Finns det personbilar utan elvärme i åtminstonne framstolarna? Nej, men i lätta lastbilar tycks detta lysa med sin frånvaro.

Någon som har byggt om stolarna och försett dem med elvärme? Är det över huvud taget möjligt om stolarna är vridbara? Finns det ombyggnadssatser? Tips och idéer emotses med tacksamhet.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Elvärme i stolarna

Håller med dig - nu när vi använder bilarna året om borde stolsvärme vara original. Har själv inte löst det i praktiken ännu men utanför husbilen står 2 beg Saab 9-5 stolar med stolsvärme och elreglerad inställning. Ska vid tillfälle monteras in i vår Ford/Hobby - men tillfället har ännu inte kommit.... Jag tror i alla fall att det kan vara en variant av lösning. Stolarna köpte jag på Blocket för 750:-/st. Återkommer, ev med bilder, när jag fått till det. Detta år eller nästa.....

Ha´t gôtt, som vi säger i Värmland
;)
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Elvärme i stolarna

Nja..trots den aktningsvarda åldern på min bil så fungerar elvärme i min stol..om den fungerar på den högra sidan vet ej..svårt att sitta på den sidan och köra samtidigt:twitcy: :twitcy:
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Elvärme i stolarna

Finns det personbilar utan elvärme i åtminstonne framstolarna? Nej, men i lätta lastbilar tycks detta lysa med sin frånvaro.

Någon som har byggt om stolarna och försett dem med elvärme? Är det över huvud taget möjligt om stolarna är vridbara? Finns det ombyggnadssatser? Tips och idéer emotses med tacksamhet.
Här finns det nåt. Välkommen till ***BILBRÖDERNA***
Ansluts till cigguttaget, ta ur kontakten så går det bra att svänga stolen.
Ove.G
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Elvärme i stolarna

Nja..trots den aktningsvarda åldern på min bil så fungerar elvärme i min stol..om den fungerar på den högra sidan vet ej..svårt att sitta på den sidan och köra samtidigt:twitcy: :twitcy:

Grattis till en ovanlig bil, Zubac! Det vore tacknämligt om du kunde beskriva installationen lite närmare eftersom det är ganska unikt med elvärme i framstolarna.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Elvärme i stolarna

Installationen??I så fall så skulle jag behöva riva stolen i beståndsdelar.Jag kan se bara underifrån att kablar går in i stolen. Kanske är det Bürstner som specifiserat att bilen skall ha den.Jag vet inte:)
 
Toppen