• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Leverans från Yngman solcell ?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, jag har bara en snabb fråga tills vidare. Är det någon som har fått någon lev.
från Yngman den sista tiden. Jag har beställt en 80W cell för ca. 6veckor sedan och fick ett mejl tillbaka om lev."nästkommande Fredag". Den Fredagen har passerat med god marginal tillsammans tre mejl med frågor om lev.....Stendött, ingen respons. Jag har läst att det är fler som inte har fått något, och undrar bara om det finns någon som sett, hört, eller fått något den sista tiden-månaden.
Fel årstid för solcell, men man skulle ju kunna montera.
M.V.H. JANKRO (HYMER)
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: Leverans från Yngman solcell ?

Solcellspaneler är för närvarande en bristvara och tillverkarna har svårt att hinna leverera.

Det mesta av produktionen går ner till kontinenten och enligt uppgift har tyska staten mycket goda villkor för folk som skaffar solceller, bl.a. utlovas ett visst pris per kilowatt under 20 år när man levererar tillbaka sin ev. överskottsström till elnätet.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=678036

Detta kanske delvis kan förklara problemen på svenska marknaden, köpstarka tyskar...
 
F

F.d. 11346

Guest
Sv: Leverans från Yngman solcell ?

Här går det åt några ochså
Solenergi_Waldpolenz_36750a.jpg
 

lassemaja

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
776
Medlemskap
2024
Sv: Leverans från Yngman solcell ?

Hej, har också försökt att köpa solceller från Yngman men utan resultat. Lyckades få telefonkontakt med en kvinna två gånger och blev också lovad leverans någon dag senare men tji... Skickade ett mail att jag inte var intresserad längre. Tog kontakt med
www.solarlab.se och beställde 2x75 watt. Säljaren ringde upp och lovade leverans ett visst datum. Leverans som lovat. Rekommenderas. Bra priser. Lämnade in bilen igår för montering. //Lassemaja
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Leverans från Yngman solcell ?

Man får tacka för svaren, jag är tydligen inte ensam om att vänta på leveran från Yngman. Som bilderna visar så råder det ju ingen tvekan om vem som snor åt sig de flesta cellerna för tillfället......... Tänk så trevligt det skulle ha varit med ett litet livstecken från Yngman med denna förklaring om det är orsaken. Jag avvaktar nog ett tag till sen får det nog bli Classe Ohlson eller Solarlab, båda innom några km. avstånd från mitt hem. Jag har idag dragit vintermössan över husbilen, det är nog bara att inse att vintern är här igen.
M.V.H. JANKRO.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Leverans från Yngman solcell ?

Hej igen, jag vill bara medela att nu ca.tre månader efter lovad leverans så har jag forfarande trots fyra eller fem vänligt ställda mail inte hört, sett eller fått någon svarsrespons från Yngman. Ett underligt sätt att behandla kunder på som vill handla för så mycket pengar. Jag har nu tackat för mej med ett mail, och inte heller fått något svar på det ???? Jag har kollat runt lite på mått m.m. och det lutar nog åt tre st. 40 Wattare istället för en stor rackare.
Till våren skall vi nog vara klara att ladda. JANKRO.
 
Toppen