• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

POI / Ställplatser

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: POI / Ställplatser

Du är välkommen som medlem och får då ta del av allt material som andra medlemmar välvilligt har samlat ihop.
 
F

F.d. 17988

Guest
Sv: POI / Ställplatser

ARCHIESCAMPINGS
Detta är en sida där ni hittar alla poi till alla campingplatser i Europa om ni vill eller ladda hem endast norden om det inte behövs mer.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: POI / Ställplatser

Hej!
Som översättare till http://www.archiescampings.eu/swe1/ så kan jag inte låta bli att medela en nyhet som jag också skrivit om i "Reseplanering":

Archie skriver:
NYHETER OCH UPPDATERING AV POI PÅ ARCHIESCAMPINGS

NYHETER
Oturligtvis har 40 campingar (mestadels i Italien) tagits bort på grund av att det rått tveksamhet om deras exakta positioner. Å andra sidan har det tillkommit 400 andra campingar (100 av dem är i Italien) varav många är nya campingar i Schweiz och Österrike.

En god nyhet för användare av mobiltelefoner och andra system för navigering som är baserade på MacGuider/Sygic, är att jag tror mig ha lyckats konverterat mina POI’s till ett format (.upi) som de kan använda. Var vänlig att låt mig veta hur det fungerar och ge mig tips om ni har några.

En annan god nyhet för de som vill ta med sin notbok (eller även PC!) på resan, är att jag på nästan 800 campingar skrivit till |-WiFi-| om campingen har trådlös Internetanslutning för sina gäster.
Känner du till andra campingar med denna facilitet så var vänlig att rapportera det till mig.

UPPDATERING
Den senaste uppdateringen med fler än 21 000 europeiska campingar på Archiescampings är nu åtkomliga så att du inför sommaren kan hitta din favoritcamping med hjälp av satellitnavigering

Mina POI’s är användbara för de vanligaste navigeringssystemen, samt även för mobiltelefoner och andra system som är baserade på MacGuider/Sygic.

En nyhet i denna uppdatering är införandet av |-WiFi-| för campingar som har trådlös Internetanslutning till sina gäster.

Archie önskar avslutningsvis er alla en perfekt campingsäsong med vackert väder och trevlig resa!
//Conny
PS
Archie har inga ställplatser på sin hemsida och jag har haft svårt att hitta ställplatser i bland annat Italien tills jag hittade denna sida Stellplatz Datenbank*-*WoMo-Navigation
DS
 
F

F.d. 28734

Guest
CAMPING CHEQUE 2011

Archiescampings.eu is the first one to announce you the new offer of CAMPING CHEQUE for 2011!

Of the 586 campsites in Europe 2010 45 will disappear. 56 new ones will be add in 2011, so the total amount will increase slightly to 597.
(In addition, the number of CC sites in Morocco increases from 3 to 6).

The new campsites are located in:
- Austria (1)
- Belgium (1)
- Bulgaria (1)
- Denmark (3)
- France (20)
- Germany (4)
- Greece (6)
- Ireland (2)
- Italy (4)
- Montenegro (1)
- Norway (7)
- Portugal (1)
- Serbia (1)
- Spain (3)
- Great Britain (1)

Also wondering if your favorite campsite is still part? Do you already want to see the new opportunities for next year?

Please check www.archiescampings.eu/view > Camping Cheque 2011 to make a virtual visit to all the campsites.


Very soon of course it will be possible to download the new poi’s for your navigation from www.archiescampings.eu.
 

nilsove

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Laholm
HBK-Nr
2802
Medlemskap
2024
Sv: POI / Ställplatser

Vad är det för en sida som kommer upp när man klickar på
SVENSKA FARTKAMEROR??????????
 
Senast ändrad:
P

Paul&Eva

Guest
Sv: POI / Ställplatser

Hallå!
Nu har vi lyckats att installera Archies POIs på vår Garmin nuvi 1390, men frågan är... var hittar vi dem sedan de är installerade?

De verkar inte ha dykt upp som någon ny "ikon". Någon som vet hur man kan hitta dem?
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: POI / Ställplatser

Hallå!
Nu har vi lyckats att installera Archies POIs på vår Garmin nuvi 1390, men frågan är... var hittar vi dem sedan de är installerade?

De verkar inte ha dykt upp som någon ny "ikon". Någon som vet hur man kan hitta dem?


Hej.

Om du bläddrar lite i sökfunktionen så har du kanske en knapp som det står Extra på...om du klickar på den så kanske Poisen har gömt sig därunder, så är det på min Garmin 760 i alla fall.

//Tommy
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: POI / Ställplatser

Hej.

Om du bläddrar lite i sökfunktionen så har du kanske en knapp som det står Extra på...om du klickar på den så kanske Poisen har gömt sig därunder, så är det på min Garmin 760 i alla fall.

//Tommy

Även på min nüvi 670 lägger sig alla nerladdade Pois under Extra/Egna intresseplatser

/ Göran
 
P

Paul&Eva

Guest
Sv: POI / Ställplatser

Nu hittade jag rätt. Jag trodde i min enfald att "Egna intressanta platser" var överskriften för sidan, inte ett alternativ att klicka på. När jag gjorde det så dök ställplatserna upp.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: POI / Ställplatser

Nu hittade jag rätt. Jag trodde i min enfald att "Egna intressanta platser" var överskriften för sidan, inte ett alternativ att klicka på. När jag gjorde det så dök ställplatserna upp.


Va bra att det löste sig :)
 
F

F.d. 28734

Guest
Sv: POI / Ställplatser

Now most of us have returned from their holiday trip I am of course very curious how everyone has get on with my poi’s. If you have found no longer existing campsites, wrong information or new campsites, please let me know by using the contact form on my website (www.archiescampings.eu/contact).
In the latest update 01-09-2011 already a lot of tip-offs of users have been added, so if your vacation is still in front of you, then you can take advantage in downloading this new version of my poi’s.
www.archiescampings.eu/swe1
 
F

F.d. 28734

Guest
Sv: POI / Ställplatser

Hello,

Sorry, this message is in English!

Unfortunately my Swedish translator for my website has decides for personal reasons to stop with his work.

To keep the Swedish version of my website online, I am looking for someone who wants to take over this job. Sometimes it will take a bit more work if there are special situations, but ususally it will takes only a few minutes about 6 times a year.

If you are a user of my data, have a bit knowledge of navigation terms, and above all, wants to keep the Swedish version of my website online, please send me an email, using the contact form on my website!

Archie
ARCHIESCAMPINGS
 
Toppen