• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elverk Honda

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Jag tänker köpa ett nytt Elverk Honda EX7 max 700W.
Vill ha tips om var man köper billigast.Svara gärna med prisuppgift. mvhLasse
 
F

F.d. 3605

Guest
Sv: Elverk Honda

Varför inte ett Kipor elverk ?
Köpte ett på K-rauta för 2900:-, fungerar helt perfekt.
Driver våran AC när vi frikampar bla.
Våran hund Harry är helnöjdfmed det svala klimatet i bilen när husse o matte är på rymmen !!

:spinny:
 
Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
F

F.d. 3727

Guest
Sv: Elverk Honda

:yes: Hej. När vi skulle köpa elverk valde vi mellan Honda och Yamaha. Valde ett tusenwatts Yamaha för samma pris som ett Honda sexhundrawatt. Ingen skillnad ljudmässigt mellan de båda typerna. Vi är mycket nöjda med vårt elverk.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Elverk Honda

Hej, har ett Honda Eu10i (ger max 1000 och kontinuerligt 900watt), vikt 12 kg, 4-takt, är mycket smidigt och enkelt att hantera, känner och upplever att det är bra kvalite i alla avseenden, dessutom är det mycket tyst (arbetar baserat på uttagen effekt).

Fungerar perfekt men kostar ca 3 ggr mer än motsv Kipor. Troligen är Honda lite bättre i alla avseenden men det är ju också en prisfråga. Vi är i alla fall mycket nöjda med vårt Honda elverk som vi också upplever har en bra avvägd kapacitet för våra ändamål!

Betr priser, de ligger runt 10'-11' Sek överallt (tydligen styrt av riktpris).
/ hälsn, Bengt 333
 

Wally

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Växjö
HBK-Nr
82
Medlemskap
2025
Sv: Elverk Honda

Vi har ett Elverk Honda EX7 och vi kollade med ett Kipor på en HBK fest .....och då var Hondan tystare.....men dom var väldigt lika elverken till utseendet.
Men båda var tysta men Hondan låg i täten .....så det är bara till välja , Honda kvalite eller Kipor.

Whilma
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Elverk Honda

Har haft ett sinemaster 2000 och nu har jag ett Honda EU20i det är stor skillnad på dessa om man belastar det med ca:1100 watt då höjs motorvarvet på Hondan knappt märkbart medan sinemaster går upp på nästan fullvarv.
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Elverk Honda

Tack! Till alla som svarat på min fråga. Jag har redan ett kipor 2kw. som jag är mycket nöjd med vad beträffar funktion.Men det är tungt för en klen krake som mej 22kg. Därför ville jag ha ett mindre och lättare.Men det är tydligen så som någon skrev att Honda har järngrepp på alla återförsäljare vad gäller priset.Detgår inte att köpa ett Honda till ett pris som ens kommer i närheten av Kipors.Vad sen gäller kvalitetsskillnad så är det upp till var och en att avgöra. Mvh.Lasse:spinny: :spinny: :spinny:
 
Toppen