• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasoladapter

F

F.d. 1082

Guest
Hej på er!!!
Jag är på jakt efter gasoladapter för att kunna fylla svensk flaska i Tyskland,har sökt under markisen men har inte hittat denna frågeställning förut.Är det någon som hört talas om det finns sådant över huvud taget?????

Tacksam för svar!!!!!!!!!

Birgitta o Lennart HBK 818:confused: :confused: :confused: :confused: ;) ;) ;) ;)
 
J

Jarn

Guest
Sv: Gasoladapter

Birgitta o Lennart,
är ni mycket utomlands o kör, då skulle jag rekommendera att skaffa en tysk gasolflaska och en adapter till den i stället.
Då kan ni byta flaskan i princip överallt på kontinenten till ett billigt pris. Har ni svensk flaska, då måste ni uppsöka speciella gasfirmor. Trots adapter är det inte alltid de klarar det ändå, råkade själv ut för det för något år sedan.
Begagnade tyska flaskor finns ofta till salu på t.ex. Blocket av de som importerat själv och då vill ha en tysk o en svensk flaska. T.ex. som jag själv.

// Roland
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Gasoladapter

Husvagn-Svensson i Lidköping har adaptrar mellan svensk flaska och tyskansluten bil och tvärtom till hyfsat pris. Kolla i deras katalog.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Gasoladapter

Tyska eller andra utländska gasolfirmor som vill och kan fylla svenska flaskor har som regel passande kopplingar. Man behöver därför inte själv ha med sig adapter för att få fyllt. Det är tyvärr svårt att hitta firmor i utlandet som fyller svenska flaskor.

Adapter behövs om man köper utländsk flaska för att koppla till befintlig svensk anläggning.
 
G

Göran T625

Guest
Sv: Gasoladapter

Hur vet en tysk flaskfyllare när en svensk flaska skall in för kontroll? Ser en, om än så liten, risk i att fylla gas utomlands. Alternativet att ha en tysk flaska löser problemet.

HBK-hälsningar

Göran 292
 
Toppen