Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Elförsörjning
Elförsörjning Hur gör man för att få strömmen att räcka till och frågor runt detta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: Elverk eller inte?
Gammal
HBK Gäst

Kommun: Filipstad
Sv: Elverk eller inte? - 2007-12-22, 22:12

Den undre länken jag gav är inte klickbar, men kopiera och klistra in i adressfältet så är det just till denna test man kommer.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Gammal
HBK Gäst

Kommun: Östersund
Sv: Elverk eller inte? - 2007-12-22, 22:24

Åsa. Jag klickade in på båda länkarna som Du angav. Tack för tipser och God Jul från oss.

Gammal
HBK Gäst

Kommun: Filipstad
Sv: Elverk eller inte? - 2007-12-22, 22:43

Det är nog en vänlig WEB:are som redigerat länken och gjort den klickbar! Tack för det!

Gammal
HBK Gäst

Kommun: Ödeshög
Sv: Elverk eller inte? - 2007-12-22, 23:01

Nu sticker jag säkert ut hakan igen men som så många gånger förr så förstår jag inte frågan här på forumet. Var ligger problemet? Finns det ett behov av elverk så givetvis ska det användas, jag har i mitt jobb ofta utnyttjad elverk. I skuffen på en Dodge van öppnat dörrarna för att ge syre och luftat avgaser. Mitt elverk är på 5kw ,tuffar så gott därbak har aldrig varit med om att packa in det i någon plastpåse eller liknande, inte ens haft tanken på att ge det särskild inpackning. Att inte smattra igång aggregatet två meter från någon som kan bli störd har jag av naturen inte ens funderat på. Lite off topic kanske men skapar inte detta forum frågor som inte finns? Är man inte vuxen när man tar körkort och får framföra en husbil?
Nu lär även jag få skit!
Sensmoralen är: Behöver du ett elverk köp det, men köp ett stort. Luktar det bensin ställ ut det. Stör du någon annan så låt bli att använda det. Varför komplisera ett problem som inte finns?
Förlåt!

Följande Tackar Ancan för detta inlägg:
Frances och Thomas (2007-12-23)
Gammal
HBK Gäst

Sv: Elverk eller inte? - 2007-12-22, 23:20

Hej Ancan. Nej Du det är nog inget större problem det där med elverk eller inte elverk.
Vi kanske bara vill prata med varandra och utbyta tankar och erfarenheter och det är väl en av de många fina möjligheter som denna klubb erbjuder.
Ett gäng frivilliga entusiaster håller igång allt som behövs för att vi skall kunna komma i kontakt med varandra och utbyta tankar.
Tack alla ni som jobbar idiellt i klubben.
mvh. Olle.

Följande 5 användare säger Tack till Inga o Olle för detta inlägg:
bjensen (2007-12-23), Jappe (2007-12-27), Kicki & Bengt (2007-12-22), Lasse-125 (2007-12-23), Monica o Kurt 35 (2007-12-23)
Gammal
HBK Gäst

Sv: Elverk eller inte? - 2007-12-22, 23:44

Hej Olle tack för ditt svar, även jag tycker att klubben verkar bra men som du ser är jag bara fortsatt "intresserad" .Är fortfarande lite skeptisk till fullt medlemskap. Inte för pengen utan för engagemanget, vad ger klubben mig? Från det att jag gick in första gången tills nu tycker jag att det nog blivit lite förmycket "putti nuttit" och för lite faktiska frågor som man kan ha nytta av. Vill inte hänga ut någon framför allt inte dig som svarade men läser man ditt svar så är ju kontentan att klubben gör ett gott arbete med ideella krafter eller? Dom frågor som jag tyckt intressanta har som regel fått ett ganska spydigt kvasi svar. Nu om någosin hamnade jag off topic men hoppas på översende med det. "Joppe svarar spydigt på allt, Kölis har alltid vettiga svar, som egen företagare köper jag hans tänk. Nu djäv....ar sitter jag löst. Eller?
Önskar er alla en riktigt God Jul

Följande Tackar Ancan för detta inlägg:
Allis (2007-12-23)
Gammal
HBK Gäst

Sv: Elverk eller inte? - 2007-12-23, 00:03

Hej Anders "Ankan". Inte fasen sitter Du löst för att Du talar om vad Du tycker.
Som jag ser det så är rätt väg att skriva en motion till årsmötet och lägga fram sina synpunkter på vad man anser att styrelse skall arbeta med.
Det jag upplever som tråkigt är när folk tappar humöret och "ger sig på" varandra i debatten.
mvh. Olle.

Gammal
HBK Medlem

Skippers avatar

Kommun: Trelleborg
Ålder: 67
Sv: Elverk eller inte? - 2007-12-23, 00:23

Vadå sitter löst - för vadå, jag kan inte se att några forumregler har överträtts men jag förstår heller inte resonemanget. Om man har en förening som nu har över 1000 medlemmar plus ett antal intresserade som har husbilen som den enda gemensamma länken, finns här naturligtvis allt från det mest puttinuttiga till det mest negativa och kverulanta representerat.

Det får man tåla och acceptera i en sån här löst sammansatt grupp av människor. Dessutom måste man ju komma ihåg att samma mening kan många gånger tolkas på flera olika sätt och enbart språket kan inte förmedla det som förmedlas när man säger något face to face.

Det har jag upplevt flera gånger som ordförande i en större förening, där folk blivit sura på varandra och det ena ordet leder till det andra men när man sedan får personerna till att tala direkt med varandra visar det sig att det var egentligen ingenting, olika personer lägger olika värde i samma ord.

Men detta har inte ett dugg med elverk att göra och hör egentligen inte hemma här utan i en ny tråd.

Skipper

Skipper
Medlem 370

Följande 4 användare säger Tack till Skipper för detta inlägg:
Allis (2007-12-23), Fri-herren (2007-12-23), Jappe (2007-12-23), Lasse-125 (2007-12-23)
Gammal
HBK Gäst

Sv: Elverk eller inte? - 2007-12-23, 09:40

Okey, jag ska inte dra det här vidare offtopic som det är, är nog inne på ett för mig fel forum. Tar min Mats ur skolan och önskar alla en God jul!

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Elförsörjning

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Postningsregler
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are av
Pingbacks are av
Refbacks are av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Detta med elverk eller ej Michael Johansson Elförsörjning 14 2008-12-03 21:40
dubbdäck eller inte dotorparn Sköt om Husbilen 7 2008-08-10 18:33
Husbil eller inte Ann-Marie Husbilsköp o Import 2 2007-07-10 21:25

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2010, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS -  Kontakta oss - Husbilsklubben.se - Stadgar - Forumregler - Topp