• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elverk.

F

F.d. 3727

Guest
Eftersom vi i huvudsak vistas ute i "den fria naturen" med vårt hjulhus så upptäckte vi ganska snart behovet av ett elverk. Har kollat marknaden och fastnade för och köpte ett Yamaha EF1000IS. Har nu kört och testat elverket en tid och är mycket nöjda med dess funktion. Ljudnivån är mycket låg och bränsleförbrukningen likaså. Med 1000W maxeffekt räcker det gott o väl för våra behov. Intressant att få höra flera erfarenheter i detta ämne från er andra. Lev gott o ha det bra.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Elverk.

Hejsan Olle,

Jag kopte en barbar 0,8KvA 2t av helt okand marke. Generator for ett fy helsickes liv nar man drar igang, har matt ljudnivan och hamnar kring 80dB precies vid start momentet sedan avtag ljudet till 62dB men aldrig lagre. Fungerar bra och anvands endast vid nodfall med tanke pa priset (€ 80) kan man inte begara allt for mycket eller hur :D. Oljeblandat bensin ar vad den behover till en kostnad av 0,8l/timme.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen