• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Island med husbil

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2024
Att resa i Island (det heter "i" inte "på" har vi fått veta) med husbil var en stor upplevelse! Vi har varit flera gånger ute i "fastlands-Europa" ända ned till södra Spanien, men detta var något alldeles speciellt!
Vi åkte färja med Smyril line från Bergen via Shetlandsöarna och Färöarna till Seyðisfjørður på Islands östra kust. Vi körde Ringväg 1 hela vägen runt. På vägen hem stannade vi ett par dagar på Färöarna medan färjan gick t o r till Hanstholm i Danmark.
För den som vill se lite bilder och reseberättelse finns dessa på en av våra hemsidor (Island 2007). Vi står gärna till tjänst med råd och tips om någon planerar att ta husbilen till Island.
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Island med husbil

Hej på er och TACK för en underbar reseberättelse.
Jag har precis läst igenom den och sett alla fantastiska bilder, man blir bara såååå sugen.
Vi planerar att kunna ta oss till Island om några år, men läser all vi kan hitta i reseberättelser och annat om Island innan det blir dags för oss.:wub:
annars är det mest planering inför sommarn 2008 då vi tänkte ta oss till Kroatsien och Italien, men Island ligger och gnager i bakgrunden hela tiden, för övrigt älskar vi Norge och har varit där dom senaste åren, det är kanske därför som Island lockar med sin som det verkar fantastiska natur.
ha det gott
mvh Claes/Husbilsbjörk
 

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2024
Sv: Island med husbil

Ja- ni kommer definitivt inte att bli besvikna:) ! Kroatien har vi också tänkt på.
ha det bra!
Claes
 
F

F.d. 16787

Guest
Sv: Island med husbil

Hej, jag och Lasse ska åka till Island i sommar, önskar få kontakt med er och fråga
om vissa saker, vore tacksam om ni har lust att ge upp erat telefon nr. eller e-mail adress. Vi bor i Stockholm
Hälsningar
Selma Jonsdottir Sahlin
selmasahlin@hotmail.com
 

Mymlan

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
1917
Medlemskap
2024
Sv: Island med husbil

Tack för en intressant reseberättelse!
Fin introduktion till planering för vår islandsresa...

h My
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Island med husbil

Tufft att tänka sig denna resa med HB och göra avstickare till Färöarna känns inte oöverstigligt längre tack vare Er.
 

ORVAR

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2024
Sv: Island med husbil

Hej!
Har vid ett tillfälle(1999) rest runt Island med hyrbil under 10 dagar. Jag har lite svårt att tänka mig att utsätta min husbil för de vägar jag reste på då!!
Det första man gjorde när man kom in i ett samhälle var att bege sig till en tvättanläggning för att med högtryck spola av leran ifrån bilen.Vi reste INTE inne i landet utan längs den sk riksvägen.Har verkligen vägstandarden blivit så bra sedan dess?
Det var i övrigt en fantastisk resa med smått fantastiska 28 grader den 23.e juli i Husavik på nordsidan där vi deltog i en valsafari.
Tack för ett trevligt reportage!
Hälsningar
ORVAR
 

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2024
Sv: Island med husbil

Om någon efter 31/1 2010 vill läsa om resan så gäller ny adress: Island 2007.
Telia stänger då alla personliga hemsidor varför den tidigare adressen till Islandsresan försvinner. Vi flyttar allt till vår nya hemsida.
/Claes
 
Toppen