• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var håller alla hus?

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej!

Nu har vi snart kört 1000 mil med pärlan. 660 mil i Europa och resten hemma i Svedala.
Vi har mött massor av husbilar men ännu har vi inte sett någon dekal på någon husbil från HBK. Vart håller alla hus? Eller alla kanske inte har satt på dekalerna ännu.....

Skulle verkligen va kul att se någon från HBK ute på vägarna....

Kör försiktigt!

Hälsar
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Misstänker att dekalerna och numren ligger hemma i garaget. Man kanske inte vill/skäms för att visa att man är med i en ny klubb, vem vet? (det här får jag säkert fan för..)
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Ja, just det, var va de nu jag la dom för att dom inte skulle bli skrynkliga . . . . Hmm ????

:confused:
 
F

F.d. 52911

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Hej.
Tanken är att var på Kiwiks marknat i helgen ,frågan är hur blir det med
regnet?
Om inte, ses vi på väg till besiktningen i Hässleholm den 2. okt. med vår
nyimporterade Hymer S 650.
Har klarat mandomsprovet (gas&väntilasjon) resepted:is i magen.
Var tvungen att importera,hittade ingen passande automatare i riket.
Dekalerna sitter der bak,likaledes 126.
hälsningar
paulkaj
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej igen!

Jag tror.... att desto mer vi syns ute på vägarna med våra dekaler på , desto starkare blir vi Så varför inte ta fram strykjärnet och snygga till dom....innan monteringen.

Så syns vi därute!

Hälsar
 

Lodjuret

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Dekalerna har suttit på sedan vi fick dem, för ca 2 mån sedan och har säkert åkten 200 - 250 mil med dessa,

Hälsningar från "En till som är stolt över klubben"

Ps åkte i dag med personbilen, mötte HBK 142 (rogun, rätta mig om jag såg fel) i norra infarten till Hudiksvall Ds
 
F

F.d. 3727

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Fick dekalerna i förra veckan och de sitter nu där de skall sitta, på vårt "hjulhus". Har varit på en skön tur bland de höstvackra jämtlandsfjällen. Skall snart "stalla in" för vintern.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Morning vänner.
Har nu tre dekaler på bilen och har beställt en som täcker hela motorhuven, så jag är stolt över oss i klubben.
Den på huven kommer defenitivt att synas.
Ha en fin dag kamrater.
MVH KEJO 20
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Har ingen bil att klistra dekalerna på!!! (vi lämnade vår bil i söndags till bilhandlaren.)
Hoppas jag hittar dekalerna i april nästa år när den nya bilen levereras! :wink:
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej schmid!
Leffes bror med fru här, kul att läsa och se bilder om er resa till Spanien. Vi var på en två veckors resa i norra Sverige i augusti och roade oss med att anteckna alla HBK:are som vi träffade på under resan; det blev totalt 11 st. Nu planerar vi att åka till Kivik och äpplemarknaden i helgen då hoppas vi få se och träffa ännu fler. Klart att vi satt på våra skyltar; 729 - vi är stolta över att tillhöra klubben.
Benny och Christina
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Var håller alla hus?

Har bara sett tre HBK:are under denna säsong. En av dem, en glatt tutande Postis.

Skall till våren flytta dekaler och nummer till en ny bil.
Går det att flytta dekal och nummer utan att de deformeras?
Om det går, hur gör man? Är det hårtork som gäller för att mjuka upp plasten?
 

alfire

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
451
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej!
... då har vi kanske mött många (4 st:wink: ), på vår nordkappsfärd i slutet av juli. En HBK norr om Gävle E4. Vid Saltströmmen, campat bredvid HBK208, (som vi även träffade vid Ragges:) ). Mött HBK 100, och HBK373 i Jämtland. Så visst syns och finns vi, om ändock lite utspridda... häls HBK451

Vet nu att vi inte mötte 373, sett fel...:spinny:
 
Senast ändrad:

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Var håller alla hus?

Hej Benny & Christina!
Kul att höra från er. Vi har som sagt inte sett en enda HBK are på vägarna ännu, men det kommer nog snart. Jag skriver direkt om det när det händer.

Hälsa Leffe! Vi skall nog på en tur till Lubeck tillsammans i höst innan vi ställer av pärlan.
Ni kanske har lust att hänga på?

Simma lungt!
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Hej, dom framtill har ramlat av, o där bak är de väldigt sk-tiga.

De nya dekalerna ligger o väntar på den nya Vision - 08 som har nedkomst i mitten Januari.

ds
 
F

F.d. 6657

Guest
Sv: Var håller alla hus?

Hejsan schmid och alla andra!

Jag har också funderat,varför man inte möter så många med DEKALER på husbilen, har väl kört en sju åttahundra mil i Sverige i år. (Har husbilen som ett arbetsredskap). Men å andra sidan, så fort man möter en husbil så tycker jag att dom vinkar så glatt.
"HBK 193"
H.Olof
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Var håller alla hus?

Hejsan Schmid!
Nu i veckan satte vi på dem! Men er såg vi i somras i kön vid Rödby!! Tre timmar tog det- remember? Fast då var vi inte medlemmar, vilket vi alltså är nu! Och nästgårds bor vi också! Plus att mina föräldrar brukar köra ut den till sin sommarstuga i Gångemad(det vet väl ni var det är?, när den inte får plats på parkeringen hemmavid Ha det så bra på vägarna så syns vi, medlem 893!
 
Toppen