• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolfylleri i Tyskland

F

F.d. 8491

Guest
Hej,

för en tid sedan fanns en tråd här på forumet där någon berättade att det gick att fylla svenska gasolflaskor i Burg.

Har letat men hittar inte tråden och inte heller adressen till flaskfyllaren. Är det någon som har adressen?

Hälsningar/Sven-Åke
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Gasolfylleri i Tyskland

Hej,

för en tid sedan fanns en tråd här på forumet där någon berättade att det gick att fylla svenska gasolflaskor i Burg.

Har letat men hittar inte tråden och inte heller adressen till flaskfyllaren. Är det någon som har adressen?

Hälsningar/Sven-Åke
Haffenstrasen är adressen.
Man kör genom centrum,lite taskigt gatan med kullersten till hamnen och där svänger man till höger och efter nån 100m så liger den till vänster.Fylleralla flaskor komposit också.Fyllde upp min när jag var på väg hem.6,6 € gick kallaset på:)
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Gasolfylleri i Tyskland

Hej,

har konstaterat att det var lätt att hitta gasolfyllare i Tyskland. Jag frågade en person nära en camping i staden Hameln och fick en korrekt vägbeskrivning till en flaskfyllare nära campingen.

Gasfyllaren hade inga problem att fylla min kompositflaska och kompisens stålflaska.

Hel fyllning av kompositflaska skulle kosta 16 Euro och det som gick i min flaska betalade jag 6 Euro för.


Hälsningar/Sven-Åke
 
Toppen