• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hur många flaskor har ni?

F

F.d. 50021

Guest
jag har en P11 men börjar bli nervös att den ska ta slut en kall natt mitt i skogen . är det någon som vet vad det kostar att köpa en till jag får nog bara plats med en P6a men det räcker ju som reserv
MVH rolf 64
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: hur många flaskor har ni?

Hej på Dig, kamrat.

Om Du kollar på "Annonsmarknad" så kan Du se att där finns flera till salu.

Lycka till hälsar kurt


;) :D
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: hur många flaskor har ni?

Hej!

Har också endast 1 P11 och behöver skaffa en P6 också för att det skall kännas lite tryggare. Vägde min P11 nyss och fann till min förvåning att det inte gått åt så mycket som jag trodde. Men det blir nog att komplettera med en P6 ändå. Fann dessvärre ingen P6 under annonsmarknaden.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: hur många flaskor har ni?

Vi har två P11 stående brevid varandra så det är enkelt med gasbyte på natten, för det är ju alltid då gasen tar slut...
 
F

F.d. 50016

Guest
Sv: hur många flaskor har ni?

Gasflaskor kan man köpa där dom säljer gasolen. Har byttat mina plåtflaskor mot kompositflaskor, dom är några kilon lättare. Fick betala 700:- imellan för flaska o fyllning per styck. Kompositflaskorna innehåller bara 10kg, och kan enligt försäljaren vara svåra att tömma fullt ut när det är vinter och kallt. I våran bil står dom i garaget o där kan man dra på lite värme utifall det skulle behövas. Så är det nog i många bilar numera.

Jonas 796
 

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: hur många flaskor har ni?

Hej.

Vi har två P11 i vår bil med en Duo Pluskoppling emellan så när gasen tar slut i den första tar den andra vid utan avbrott. Nackdelarna är att den första kanske inte bli riktigt tom och i vårt system ser vi inte när bytet skett utan att öppna gasolkofferten. Där kan man ju se om trycket försvunnit och vet då att byte skett. Ska skaffa GASTL en dekal som visar nivå i flaskan men den funkar bara då gasuttag sker ur flaskan.
Det går naturligtvis att tömma den första helt genom att stänga den andra ventilen t.ex. vid matlagning och köra så tills den är tömd.

Campinghälsningar Curt.:music-icon: :music-icon: :music-icon:

Jag har nu kollat hur mycket som blir kvar vid automatbytet. Det var helt försumbart. Räcker inte mer än en minut till en spisplatta. Curt.
 
Senast ändrad:

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: hur många flaskor har ni?

Vi har två flaskor, en P11 och en PC10 komposit.
P11 kostade omkring 1000 kr hos gasol försäljarna när vi skulle köpa gasolflaskor för tre år sedan.
Bytte en P11 till komposit PC10 på Östgöta Camping Mantorp för 499 kr

Bigge
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: hur många flaskor har ni?

Har kompletterat med en P6:a i komposit som jag bytte till mig mot en gammal P6:a i stål som tidigare suttit ihop med en gammal gasolgrill som numera inte används!
Kostade några hundralappar hos en kompis på detta forum!
Hoppas att deras Bröllopsresa går bra!:D
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: hur många flaskor har ni?

Hej!
Har två tyska stålflaskor P-11 och en pk-10 airllikqud(stavning)och Aga pk-10.Allt som allt 4 st gasolflaskor
Hälsningar /Zlatko
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: hur många flaskor har ni?

Jag har 2 pk10 kompositflaskor.... Var i Åhus i fredags på väg till Ölands skördefest...fyllde en tom och en halvtom blev av med 200.- för detta,
hyfsat eller?
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: hur många flaskor har ni?

Vi har 2 st AGA compositflaskor, 1 pc10 och 1 pc5.
En nackdel är att man inte kan byta AGA mot Airliquid eller tvärtom så har man AGA måste man byta där det finns AGA vilket kan vara glest på vissa ställen.
Nu fyller vi för det mesta i Mönsterås där det kostar 20:-/kg och då spelar det ingen roll vilken flaska man har.
Har också märkt att den gasol man fyller räcker mycket längre än den man får när man byter flaska. Butan och propan är skillnaden men minns inte vilken av dom man får när man fyller.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: hur många flaskor har ni?

Butan slutar funka vid 0 grader så det måste vara den andra sorten alltså Propan.
Kallas även Motorgas.;) ¨
hls kurt.b
:music-icon: ;) :D
 
Toppen