• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CARO Digital CI

F

F.d. 17986

Guest
Sv: CARO Digital CI

Takk - det var det jeg hadde en mistanke om. Caro anlegget er helt nytt, litt spesielt at de fortsatt leverer med SCART kobling til TV, vi får ikke kjøpt ny TV med SCART. Finnes det nyere versjoner av receiveren? - jeg finner ingenting på produsentens hjemmeside om dette.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

En god oversikt over alle tunere fra Ten-Haaft: ten Haaft GmbH - Download - Receiver Update med bilder og hvilke produkter den enkelte tuner er levert med.

På nye leveranser er det felles tunere for Oyster og Caro.

Selv bruker jeg ikke SCART på min Oyster, mer fleksibelt å trekke kabler med RC kontakter, for rett valg av kontakter se på side 19 i http://www.ten-haaft.de/downloads/pdf/GB/ma/oyster-caro-cosmo_digital_03-2010.pdf

Utviklingsavdelingen hos Ten-Haaft vil ikke si noe om når en tuner med hdmi utgang vil bli tilgjengelig.
 
F

F.d. 17986

Guest
Sv: CARO Digital CI

Parabolen til Caro Digital CI er liten (50 cm), og det gjør mottak vanskelig (umulig i nordre delen av Skandinavia. Er det mulig å skrifte selve parbol platen en større - eks 80 cm. Noen som har erfaring med dette?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

Løftemekanismen på Caro er lettere enn for Oyster, så jeg tror ikke den vil holde for den økte vindbelastningen en får av en større tallerken. Men er ikke din Caro med firkantet parabol? Der kan en ikke bytte ut med noe som helst annet uten å bytte hele takmodulen.
 
F

F.d. 17986

Guest
Sv: CARO Digital CI

Takk - du har sikkert rett - jeg får sjekke med produsenten. Dette er tydeligvis ingen god løsning for bruk i Skandinavia
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

Ut fra signalstyrken i satellittenes footprint burde Canal Digital sine svenske sendinger gå inn brukbart i hele landet selv med den lille caro firkanten. Signalstyrken burde holde til nord Finnland før det blir like svakt som Astra ved 60 grader nord som de regner som nordgrense for tyske programmer på en caro.

Men jeg har ikke testet dette selv!
 
F

F.d. 54756

Guest
Sv: CARO Digital CI

Sparkar igång tråden igen:)
Är det möjligt att använda oyster caro digital tillsammans med Canal digital i Norrland (Norrland är umeå-skellefteå och norrut enligt mig)
 

Bilagor

  • 254282844_8593d987-feb8-4263-8923-80aa75d4c829.jpg
    254282844_8593d987-feb8-4263-8923-80aa75d4c829.jpg
    32,4 KB · Visningar: 3
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 54756

Guest
Sv: CARO Digital CI

Tyvärr fick jag inte med någon anvisning/manual.
Såg att det fanns att ladda ner på nätet:)
Hur är strömförsörjningen?
Antar att det är 12-24 v som gäller.
Svårt.röd.brun kabel.
Är det +,+ tändnings, och ljord eller är det + till boxen, + till antenn och ljord?
 
F

F.d. 54756

Guest
Sv: CARO Digital CI

Hittade denna nu.
Antar att det gäller över samtliga modeller
 

Bilagor

  • Screenshot_20170909-223035.png
    Screenshot_20170909-223035.png
    221,4 KB · Visningar: 24

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CARO Digital CI

Ja det er hovedinstallasjonen for alle Ten-Haaft sine digital mottakere. Caro og Oyster familiene skiller seg ad kun på takdelen.

Og for Nordiske programmer er Caro stor nok i hele Norden med unntak av Svalbard. For Astra og de i hovedsak tyske kanaler blir Caro for svak i Norrland og nordover, selv sørover til Dalarna kan det fort bli problemer.
 
Toppen