• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backljuskontakt

Ernie

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Viskafors
HBK-Nr
10792
Medlemskap
2024
Hejsan alla! Jag har en MB 508D-81 som är ombygd till husbil. Då och då hamnar man på ställen som kräver att man backar, Då är det inte fel att backljusen fungerar. Nu är det så att kontakten i växellådan glappar och behöver bytas. Så jag undrar bara om någon har en liggande eller kan tipsa mej om var man kan få tag på en.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Backljuskontakt

Det är en Bosch detalj. Titta på den eller ta bort den så bör du ha ett långt nummer på den. Bäst är nog att ta bort den och sedan åka till en El och Diesel verkstad som är återförsäljare för Bosch. Det kan även vara möjligt att en MB lastvagnsverkstad kan ta fram den åt dej.
 

Ernie

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Viskafors
HBK-Nr
10792
Medlemskap
2024
Sv: Backljuskontakt

Tack för svaret, men det står jk och ett 6-siffrigt nummer på kontakten. Är det bosch då? Skit samma, jag får väl ta med den till verkstan så dom får kolla.
 
Toppen