Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Sköt om Husbilen
Sköt om Husbilen Tips och råd hur man sköter om sin Husbil med tex. tvätt,vaxning,klädsel och dylika ting. Praktiska små tillbehör passar ochså här.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: Fiat Garanti
Gammal
HBK Medlem

Curt & Anna-Lenas avatar

Kommun/Land: Vetlanda
Ålder: 69
Sv: Fiat Garanti - 2007-09-17, 21:03

Hej Husse!

Om du kollar på denna länk Fiat "sållet" 2007 läckage och inlägg 71 så ser du att jag skickat ett brev till ett antal utställare. På mässan gick jag runt till många av dom. De flesta är intresserade och många kontaktar nu sina generalagenter/tillverkare och en del har redan fått så mycket problem eftersom dom har egna verkstäder så dom själva kontaktat FIAT.
Jag kan också säga att det var många motorhuvar som öppnades på mässan på jakt efter rost.
Vi får hoppas att denna kritik rullar på så det blir något gjort innan garantierna går ut.

Campinghälsningar Curt.

Senast redigerad av Curt & Anna-Lena den 2007-09-17 klockan 21:04.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Följande 2 användare säger Tack till Curt & Anna-Lena för detta inlägg:
Farbror Claes (2007-09-18), Kölis 75 (2007-09-18)
Gammal
HBK Medlem

Håkan Js avatar

Kommun/Land: Uppsala
Ålder: 53
Sv: Fiat Garanti - 2007-09-21, 18:27

Vad tyst det blev i den här tråden efter Elmia. Vad jag sett så var det många som var där.

Ingen som kom fram till något???

Det har ju varit hårda tag i inläggen.

//Håkan J

Gammal
HBK Medlem 2010

barbels avatar

Kommun/Land: Norrtälje
Ålder: 72
Sv: Fiat Garanti - 2007-09-21, 19:04

Hej! hittade inte Fiat på mässan
Verkstan

Följande Tackar barbel för detta inlägg:
Håkan J (2007-09-21)
Gammal
HBK Medlem

Curt & Anna-Lenas avatar

Kommun/Land: Vetlanda
Ålder: 69
Sv: Fiat Garanti - 2007-09-21, 20:06

Hej!

Se mitt inlägg ovan. Klicka på "tråden" Fiat ´sållet´2007, trevert har ett par intressanta inlägg.

Campinghälsningar Curt.

Följande Tackar Curt & Anna-Lena för detta inlägg:
Håkan J (2007-09-21)
Gammal
HBK Medlem 2007

Kommun/Land: Sundsvall
Sv: Fiat Garanti - 2007-09-22, 20:45

[quote=Håkan J;113673]Vad tyst det blev i den här tråden efter Elmia. Vad jag sett så var det många som var där.

Ingen som kom fram till något???

Det har ju varit hårda tag i inläggen.[/quots

Lite nyfiken..vad sa dom levererade sina husbilar på Fiatchassin på mässan på era synpunkter ang. deras brist på service o problem ?

Vi skulle ju vara tuffa mot leverantörerna var det ju sagt !

Gammal
HBK Medlem 2008

Kommun/Land: Lerum
Sv: Fiat Garanti - 2007-09-22, 21:52

Jag gick runt på mässan och verkade intresserad av att byta bil, frågade då om Fiats dåliga rykte, några svarade att jag ju kunde välja Mercedes isstället. men de blev inte nöjda när jag sade att jag inte ville betala mellan 30 000:- till 50 000:- mer och att min fråga var om dom hört hur Fiat ställde sig till klagomålen då blev man tyst isstället och verkade villja bli av med mig. Troligen för att jag inte var särskilt lågmäld av mig och det kunde ju hända att någon som inte kände till problemen hörde. Mitt motiv var ju det omvända, jag ville så många som möjligt skulle höra om Fiats dåliga reservdelshållning och polesy när det gäller fabrikationsfel som läckande rutor mm.
Fick till slut en som talade om att man kontaktat Fiat och fått beskedet att det var lösningar på gång. Det var en representant för Laika och som var på mässan och som är Italienare. Ingen av de andra hade några defenitiva besked att komma med, jag tycker synd om många vekstäder som mekar med Fiat då många kunder nog tror att det är dom som är dåliga på att få fram delar och som sedan går runt och beklagar sig över verkstan som därmed får dåligt ryckte. Jag råkade själv ut för en sådan kund som vi bygger för, vederbörande ville ha mineritskivor isstället för gipps i våtutrymmena.problemet är att huset skulle slutbesiktigas innan vi ens hade fått skivorna levererade, det skulle ta 10 veckor.

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Sköt om Husbilen

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fiat garanti barbel Sköt om Husbilen 13 2011-03-20 18:13
Garanti Nyfiken Under Markisen 12 2008-10-30 14:37
FIAT garanti Allis Sköt om Husbilen 14 2007-11-29 19:31
Fiat Garanti äntligen barbel Sköt om Husbilen 1 2007-09-20 16:38
Garanti Kicki & Per Lagar o Regelverk 3 2007-08-23 20:42

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS