• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ovanlig husbil

F

F.d. 19050

Guest
Sv: Ovanlig husbil

Hei.
Sender et bilde av min egen norskbygde bobil. Det er en Izusu Campo med 2,3L bensin. Påbygget er laget av båtfabrikken Norline As. Typenavn NORLINE 410

Front 1.JPG

The King.JPG
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Ovanlig husbil

Hej

Träffade på denna trevliga bil på en camping i Belgien, Spa. En Citroen från 1972 som gått som brödbil i Holland. Ägaren som kommer från GB var på väg till Tjeckien på en stor Citroen träff. Lägg märke till footboxen på sidan.

Kenneth

Semester 2009 122.jpg
 
F

F.d. 8656

Guest
Sv: Ovanlig husbil

Hejsan!

På Festivalen i Helsingborg idag såg vi denna husbil, tror att det var en tidnig som ägde den... :)

IMG_0959.JPG

Ha det så bra!
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Ovanlig husbil

Denna finns faktiskt tillsalu , hade jag inte så många järn i elden nu, så vet i 17 :))

DODGE V8

dodg.jpg
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Ovanlig husbil

Såg denna pärla i Bled Slovenien förra söndagen. Vilken renovering:wub:.
Och även 100%ig puts under semestern. Inte utan att man blir imponerad:). Vår husbil var svart av alla flugor, men med en sån här sätter man troligen inga hastighetsrekord:p.
 

Bilagor

  • DSCF0336.JPG
    DSCF0336.JPG
    1,6 MB · Visningar: 28
Senast ändrad:

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Ovanlig husbil

Jag kan informera om att VW bussar nytillverkas i retro-modeller. Tillverkas i Brasilien men säljs i Englad. Vi såg en på campingen i Höganäs, väldigt trevliga och går att se på nätet.
Elisabeth
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Ovanlig husbil

Lägg inte in bilder från Blocket, Tradera och liknande ställen utan att ha tillstånd av bildens ägare.
YouTube ger ju möjlighet att länka så där är det ok.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ovanlig husbil

Den här lilla bilen (RomaHome Duo) för två såg jag i Stenungsund för ett par dagar sedan. Mycket intressant! Bara 4,70 lång och 1,72 bred. Väldigt smart inredd. Hela karossen i glasfiber, mycket starkt, enligt ägaren som var helnöjd med bilen.

RomaHome.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen