• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Så använder jag TomTom Go i praktiken

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
För vana användare av TomTom Go (nedan förkortat till TT) är dessa händelser en självklarhet men för en ovan kan det kanske ge en del tips om vad den kan användas till i praktiken. Allt står i instruktionshäftet men där bara som en förklaring till varje menyval inte sammansatt till flera händelser efter varandra.

-Reseplanering från orten där jag befinner mig på till ett mål, ev via en annan ort.
-Reseplanering från valfri ort till ett mål.
-Jag behöver tanka, var finns närmsta Statoil-station utmed resrutten?
-Hastighetskameror utmed resrutten, jag bli förvarnad och veta godkänd hastighet.
-Var kan jag parkera bilen i utkanten av resmålet?
-Jag åker scooter eller cykel till centrum, TT är med och guidar mig till målet.
-Var finns Turistbyrån, jag söker på "TURIST" i TT som vet och guidar mig. Jag går.
-Var ställde jag scootern eller cykeln? TT vet och guidar mig.
-Var ställde jag husbilen? TT vet och guidar mig.
-Var finns det en HBK-husbilsplats i närheten? TT vet och guidar mig.
-Kompisen ringer och undrar "var är ni?", han får koordinaterna för inknappning i hans TT.

Det finns många andra användningsområden men dessa är de som jag använt mest frekvent under sommarens övningar. Har du några tips att komplettera med?

Så här sitter TT i bilen med extern antenn, på scootern och under promenad. På cykeln har jag den i en väska och följer rösten.

Bild1.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen