• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Min resedagbok

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
På en annan site, företrädesvis för fritidsfordon på hjul men utan motor, finns en avdelning för resedagböcker. Tanken är att medlemmarna har sina egna trådar där de skriver om sina resor. Ingen annan skall skriva i respektive tråd än trådskaparen. På så sätt blir det en dagbok över resandet med husbilen där även kortare resor kan komma med. Det är ju inte alltid som man vill göra en hel reseberättelse med text och bild i något ordbehandlingsprogram. Man kanske bara vill skriva en kort notis att man varit någonstans över dagen eller helgen, kanske infoga en bild eller två. Resedagboken kunde då få en egen avdelning där vi kan starta personliga trådar att skriva i. Det skall vara just personliga trådar där ingen annan skriver eller kommenterar, och vi startar bara en tråd var som fylls på vartefter vi reser. Gör vi längre reseberättelser kan dessa publiceras som tidigare och i den personliga resedagboken skriver man då bara någon rad om resan samt bifogar en länk.

Kunde inte det vara något även för detta eminenta forum?
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Min resedagbok

Har det hänt något med det forum för motorlösa fritidfordon som du hänvisar till. Jag kommer inte in där trots att jag är medlem. Hamnar bara hos FS data Webbhotel.

EssoJ
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Min resedagbok

Vad du syftar på Michael är väl det som numera kallas personlig Blog, med eller utan kommentarer? Vad man väljer att kalla forumet är ju en smakfråga.

I så fall är detta under arbete och dyker upp så småningom.

Tills dess är det ju inget problem att använda befintligt forum för reseberättelser.
Vill man inte ha kommentarer så stänger man bara ämnet.
Redigera och ändra kan man som författare göra ändå.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Min resedagbok

Håkan, det är möjligt att det kallas blogg. Jag har ingen erfarenhet av det men jag har hört talas om att det "bloggas" men är lite osäker på vad det är.

Kan jag öppna en tråd och skriva där från och till och ha tråden stängd däremellan? Jag ser att jag kan kryssa i en ruta längst ner i "Svar på ämne" men kan jag öppna tråden igen när jag vill lägga till något? Och under vilken rubrik skall vi lägga våra resedagböcker? Under Markisen kanske? Men där blir det kanske lite svårhittat? Kanske bättre med en egen rubrik som är lätt att hitta från startsidans högerkolumn?

Som du märker hopar sig frågorna som bävrar kring en vattensjuk al.


Det är kanske ingen bra idé över huvud taget?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Min resedagbok

Detta låter intressant tycker jag. Jag är nyfiken på vad som kommer att dyka upp här i framtiden.
Eva HBK 9
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Min resedagbok

Skapa en Resedagbok under reseberättelser.

För att få ny sida,rubrik eller ny dag så skriver man tex:
[BREAK=Onsdag 15/6]

Detta hamnar då i Innehållsförteckningen och blir en ny sida i berättelsen.
Lägger man datum där blir det ju som en dagbok.

För att förhindra kommentarer så kryssar man i rutan:

Stäng denna artikel efter att du skickat ditt meddelande

Då kan man återvända och fylla på dagboken när man själv önskar.

Med tiden kommer detta att kunna flyttas in i den personliga Blogg som är under arbete om man så skulle önska.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Min resedagbok

Ok Michael, jag gjorde ett litet "hack" så att i detta forum endast trådskaparen kan svara sig själv. (Only for you....:yes: :yes: , Nej för alla givetvis....)

Personliga betraktelser

Detta är en liten test på hur detta ska kunna användas.

Ser fram emot inlägg som visar hur innehållet i en kommande blogg kan ta sig ut.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Min resedagbok

Det där blev ju en kanongrej.:) Tack så mycket för det! Jag har redan skrivit ett par rader i min resedagbok. Helt perfekt att det bara är jag som kan skriva i min tråd.:wink:
 
Toppen