• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fäste för Tv

malmqvist

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Umeå
HBK-Nr
750
Medlemskap
2025
Är det någon som har erfarenhet av olika fästanordningar för platt-tv? Platsen för min tv sitter ganska högt upp i husbilen och man måste kunna vinkla ner tv:n för att få bra bild när man sitter i stolar och soffa. det fäste som finns i husbilen är bara en platta som man kan dra ut ur tvskåpet men ej vinkla.
MvH Anders
 
F

F.d. 13866

Guest
Sv: fäste för Tv

Jag har haft samma problem .men skruvade loss plattan och lossade fästet och flyttade 5cm bakåt Därpå satte jag ett vinkeljärn i samma hål ca 30 cm högt som jag satte ett litet enkelt vägg fäste från Harald Nyberg som gick att vinkla upp och ner och åt sidorna sammt kan jag föra in tvn i skåpet och stänga för nu har. Jag en 15 tumms platt tv i skåpet.
MVH knallen
 
Senast redigerad av en moderator:

malmqvist

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Umeå
HBK-Nr
750
Medlemskap
2025
Sv: fäste för Tv

Hej knallen förstår delvis vad du menar att du gjorde, men ett 30 cm högt vinkejärn?? menar du långt istället. Satte du det nya fästet i vinkeljärnet och sedan den gamla plattan på det nya fästet som du hade köpt. Så att du nu tilltar hela plattan och inte bara tvn. Harald Nyberg är det en affär som man når på nätet?
Hoppas på fler svar MvH Malmqvist
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: fäste för Tv

Hej! Vi hade samma problem,men jag fäste TV:n med ett brett resårband. Det fanns hål i vår platta där vi kunde fästa det. Vi korsade det så står TV:n säkert sen har vi en liten träkloss som vi för under TV:n. Detta fungerar utmärkt och det är inget jobb.
:)
 
F

F.d. 13866

Guest
Sv: fäste för Tv

Jag kastade plattan och i samma hål som plattan satt fäste jag ett vinkel järn som får
bli en vägg att sätta väggfästet och till min tv passade höjden 30 cm att sätta väggfästet på. Jag har en grundig 15 tums lcd tv .fästet kostade 199kr. Dom affärerna finns på många platser . Du kan även titta på www.harald-nyborg.se Hittade kvittot på fästet
så här får du numret och bemämning: 8879 Väggkonsol LCD 103 Vesa 75/100.
Med min montering är tv.n alltid färdig kopplat. Bara dra ut den och vinkla efter behag.
 
Senast redigerad av en moderator:

malmqvist

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Umeå
HBK-Nr
750
Medlemskap
2025
Sv: fäste för Tv

Tusen tack jag var nog inne på samma ide men det känns alltid bättre om man kan få en referens, den här klubben är fantastisk alla vill verkligen hjälpa varandra ett extra tack till dig knallen samt alla andra som engagerar sig.
 
Toppen