• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS å karta...

F

F.d. 11858

Guest
Har nyligen kommit hem från en tur till England och tillbaka-via Lökken. Det som gett oss flest skratt under resan har varit när "hon"-gps'n och jag med kartboken i knät, inte varit överens! Vi har låtit henne bestämma och det har tagit oss på små engelska bakvägar(med vår stora Frankia) med skrämselhicka...haha...men det har slutat väl alla gånger. Snabbt en gång lärde vi oss att räkna om foot och inch till meter, när vi helt plötsligt skulle under en bro!! Äventyr...det gick bra det också...Lärde oss att i södra sussex och i norra danmark har de asfalt även på de mycket mindre vägarna...något för Sverige att ta efter:wideeyed: :wideeyed: .....

:music-icon: regnet det bara öser ner.....vink vink/Anneli
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: GPS å karta...

Vilket märke har du på din GPS?
Ställde du in den på kortaste vägen eller snabbaste vägen?

En kommentar: England är lite speciellt att köra i om man lämnar motorvägarna, gräsvallar, kör man in i en by så blir det smalt, smalare, smalast, för smalt. Men ett underbart land att turista i.
:)
 
F

F.d. 24299

Guest
Sv: GPS å karta...

Även vi kom precis hem ifrån England och kan bara instämma, väljer man små vägar i GPS:en så gäller det att ha en liten bil eller gjord av gummi så att man dra in midjan vid möte. Annars håller vi med, alla har varit vänliga tex. mannen i kassan i Stratford som tyckte att Frances talade utmärkt engelska ( för er som inte vet Frances är från Irland).:wink:

Hälsningar
 
Toppen