• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var finns laddaren?

F

F.d. 10180

Guest
Hej alla husbilsägare!
Har en Fiatschassi manövepanel :mod Ne 160 vet någon var battery charger :mod NE 143 kan inte hitta den! elschemat som jag har är engels dar framkommer det inte dar den finns
har palmo mobil typ jont är i hoplockat i spanien en hymer fabrik har frågat hymer i tyskland i biderfelt dom skickar bara schemat på tyska där framkommer det inte var den sitter är det någon som har panel Ne160 och har hittat den
På lördag så fyller min hustru 70år hoppas att vi kan åka till norrland och plocka bär och äta SURSTRÖMMING med Mandel potatis efter festen
Verkstan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24299

Guest
Sv: Var finns laddaren?

Om det är en Joint du har så är den tillverkad av SEA gruppen inte Hymer, se länk Sea Camper Web Site | English. Jag har en Joint ( WMT 588 ) och laddaren är gömd under sängen, lyft på locket till värme systemet bryt loss locket som sitter över säkringspanelen ( skruva dit sedan istället för att spika ) och där finns laddaren. Det tog mig en bra stund att hitta den.

Med vänliga Hälsningar
 
F

F.d. 10180

Guest
Sv: Var finns laddaren?

Tack Tomas & Frances!
Vi har en Jont WMT 588 Tyvär finns det ingen instruktions bok har haft kontakt med Benkt i Örkeljunga dom har endast hanskriven instruktion nu får jag göra en djipdykning i panncentralen än en gång TACK
Anna Olof
 
F

F.d. 10180

Guest
Sv: Var finns laddaren?

Hej Tomas & Francesa!
Dom har jag på svenska vad man saknar det är hur el-rör är dragna i bodelen
har monterat AC på främre takluckan men där var endast 12volt draget men det gick att
tabort dessa och ersätta med nya led.för230 v sedan var det bara följa den ledning som kom från 230 utaget i toan så det blev ingen extra ledningar dragna från utaget vid spisen
det tar tid att hitta var allt sitter då det gäller el Måste fråga dig om laddaren är 12volt eller 230v eller både dock ?
Olof
 
F

F.d. 24299

Guest
Sv: Var finns laddaren?

Jag måste erkänna att jag förstår inte riktigt vad du menar, laddaren matas med 230v~ och ger ut 12v= som sedan går in i säkringscentralen som i sin tur styr laddning av bodelsbatteri och kylskåp, belysning osv. där går även in spänning från startbatteri och generator, men det kan du se på ritningen över panelen.


MVH
 
Toppen