• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteri i bodel

F

F.d. 53585

Guest
Hej
Jag var på Biltema och köpte ett underhållsfritt batteri, 80-41001, som när jag kom hem visade sig vara för högt för att gå in i bodelens batterifack!
Skitkul, eftersom jag har 10 mil till närmaste Biltima
Nu till frågan: Är det ok att ha ett "startbatteri" i stället för ett "fritidsbatteri" till bodelen? Jag vill ju ha så många Ah som möjligt. 353x175x200 är maxmåtten

//Hasse
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Batteri i bodel

Ett fritidsbatteri är konstruerat för att klara de djupare urladdningar det blir i ett bodelbatteri. Ett startbatteri mer gjort för att kunna ge hög ström under kort tid, och så toppladdas (eller vad det heter).
Fast jag har ändå haft ett startbatteri i Skorven i flera år. Det stod och skräpade i agraget efter en bil som skrotats, och jag tänkte byta ut det rätt snart. Det har nu gått problemfritt i 3-4 säsonger. Men ändå tänker jag sätta in ett fritidsbatteri när det blr dags att byta!
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Batteri i bodel

Hej!
ett start batteri tål inte så djupa urladningar som en fritidsbatteri gör.Så det måste betyda att man förkortar livet på batteriet.
Hälsningar/Zlatko
 
Toppen