• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pilot 390

F

F.d. 29774

Guest
Hej
Vi har precis köpt en liten husbil,en pilot 390 1989.Är det någon som har erfarenhet av denna modell? Det är vår första husbil.
 
F

F.d. 9200

Guest
Sv: Pilot 390

Hej igen,
Jag tror att jag lyckades trycka bort mitt mail som jag skrivit till er nyss. Jag skall snart köpa mig en liten husbil och har funderingar över en Pilot 390. Hur är längden och bredden på den? Jag har vissa krav som måste gå att fixa till i den typ av husbil som jag tänkt mig. Finns det någon soffa som man kan ta bort? Jag har nämligen stora hundar och måste få plats med stora burar. Jag vågar inte köra en för stor husbil heller. Årsmodell har jag tänkt mig runt 89-90. Att jag undrar över bredden är för jag måste komma in genom grindhålet hemma. Vanliga husvagnar går in och vad jag hört så är ofta husbilarna smalare. Jag har inte lyckats hitta någon ritning på inredningen när det gäller denna modell på nätet
Hälsningar Maud
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Pilot 390

Vi har en Pilote R450 och den har vi haft nu i 6 år och den har väl i stortset bara tuffat och gått med undantag att jag bytt koppling/däck och brombelägg samt oljor .
Vi har nu dock kommit till "avslut" med denna och skall byta för jag vill ha en piggare bil samt farthållare och AC .
 
Toppen