• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår första husbilssemester i Europa

F

F.d. 24399

Guest
Hej
Vi har medlemsnummer 431 och har startat vår semesterresa söderut. Vi åkte från Fjugesta den 18/6 kl 0800 siktet var inställt på Danmark. Där stannade vi på en ställplats i Skaelskör, som låg fint nere vid gästhamnen. På morgonen den 19 /6 åkte vi över Stora Bält bron och fortsatte till Bad-Wildungen, där det fanns en ställplats, av kommunen ordnad, som var gratis och bra. Efter en god natts sömn fortsatte vi mot Alperna och hamnade efter 200 mil och tre dagars körning i Österrikiska Kössen. Här har vi tänkt att tillbringa två nätter. När vi ankom denna camping var det 35 grader varmt, så poolen blev utnyttjad. Senare på kvällen blev det regn och åska. Därför var det skönt att krypa ner i bingen skaplig tidigt. Nästa morgon vaknade vi av solsken, men fram mot dagen kom det upp åskmoln och lagom till lunchen var åskvädret över oss. Imorgon hade vi tänkt oss en tripp till Italien och Venedig, men efter en titt på väderkartan, så har vi ändrat oss, och åker vidare mot Kroatien istället, där vi hoppas att lågtrycken inte passerar.
Ha det bra hälsar Anita och Lars och vår "vannen".(Hymer Van).:D :yes: :twitcy: :wub: :cool:
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vår första husbilssemester i Europa

Härligt..35 grader..men enligt Kroatiska DHMZ så är det bara varmt vid kusten och för det mesta 25 grader i havet som mest 27 grader.Nån åska förväntas inte vid kusten.Ha det gott på eran första husbilsresan i söder
Mvh/
Zlatko:yes:
 
F

F.d. 24399

Guest
Sv: Vår första husbilssemester i Europa

Hej zlatko.
Tack för ditt inlägg, vi hade tänkt oss att besöka ön Rab eftersom en arbetskamrat vid mamn Kreso har rekomenderat denna ö känner du till den är vi tacksamma för information.
MVH Anita och Lars
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vår första husbilssemester i Europa

Hejsan!
Inte är väl samma Kreso som jag känner,i så fall skulle världen vara liten,men i alla fall så kan jag ingenting om just RAB.Men som alla öar så är den säkert vackert,fast den ligger eller i närheten av Senj och där brukar väl blåsa lite.Hur som helst så verkar det som Ni inte stannar länge på en plats..så åk lite mera söderut mot Zadar och ön Murter som ligger inte så lång ifrån..mellan Zadar och staden Vodice så liger denna ön.Sikta mot Tisno,staden som ligger både på ön och fastlandet.När ni är ändå där så åk mot den vackra staden Sibenik.En finn utflyktsmål är National parken KRKA-falena som ligger i närheten av staden Skradin och skradinskibuk.Men just RAB...kan jag ingenting om.Nu blir man lite avis..men ..men..
Hälsar Zlatko
 
F

F.d. 24399

Guest
Sv: Vår första husbilssemester i Europa

Hej igen
Vår Kreso bor i Örebro, och vi tänker nog stanna i Kroatien i 2 veckor om vädret tillåter så vi är tacksamma för alla altenativ vi kan få, Har tänkt att sola och bada eftersom det skall vara underbart vatten vid den Kroatiska kusten. Vi har tillbringat somrarna vid Östkusten och så någon vecka varje år i Mars på Teneriffa och där är ju baden si så där så jag ser med glädje fram emot att bada i Adreatiska havet.

MVH Anita och Lars i ett regnigt Österrike;)
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vår första husbilssemester i Europa

Hej igen!
Tråkigt med regning Österrike,men Kroatien har just nu den första värmebölja med temperaturer kring 35 grader och men havsvatten temperatur på 25-27 grader så lär du får bada.Tips..köp badskor..inget trevligt att trampa på havsigelkottar.Angående Kreso så är det inte dena som jag tänkte på.I alla fall ha det gott Varmt kommer ni att ha.Enligt prognosen från Kroatiska TV så kommer värmen att förtsätta hela nästa vecka så dryck mycket"bevanda"när Ni är på plajan!
Hälsar Zlatko
 
F

F.d. 24399

Guest
Sv: Vår första husbilssemester i Europa

Hej Zlatko
Efter din rekomendation åker vi direkt till Kroatien och skippar Italien. ialla fall nu . Vi kanske åker till Italien på hemvägen. Vi har badskor med oss och eftersom jag jobbar inom vården så vet jag hur viktigt det är med "vätska" så att man inte blir uttorkad.

MVH Anita och Lars:cool:
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vår första husbilssemester i Europa

Hej!
Kollade just nu morgonen Kroatisk sida,och dom visade på havsvattens temperaturer och just RAB som Ni skall till har vattentemperatur på 27grader.Vilka lycko ostar är ni som prickar den perfekta semesterväder?Här hemma är det regnit och kallt.Ha det gott.
Hälsningar Zlatko
HBk 428
 
Senast redigerad av en moderator:

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Vår första husbilssemester i Europa

Rab är jätte fint var där för 2-år sedan.Skall dit i år igen...
 
F

F.d. 10442

Guest
Sv: Vår första husbilssemester i Europa

Hej!

Jätteintressant. Min fru och jag har inte testat än, men vi vill till Spanien.
Jag tror på en mindre kolonnkörning för säkerheten och trygghetens skull.
mvh
Björn LMC 889:music-icon:
 
Toppen