• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mio P350

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Hej

Jag funderar på att införskaffa en Mio P350 utan kartprogram och sedan lägga in Tom Tom i den.
Är det någon som har erfarenhet av Mio-n och av att lägga in nytt kartprogram så skulle jag vilja veta lite om det.
Jag vill använda Mio-n till bilnavigering och även använda den i naturen, synpunkter tack.

Ha de
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Mio P350

Hej Kingen!

Jag har haft P550 med TomTom 6 drygt ett halvår. Den är topp!!! Enda skillnaden mot 350 är att 550 har WLAN, vilket gör att det plötsligt plingar till i den när jag passerar ett öppet nätverk (med gratis Internet-anslutning). Egen FON alltså! På det sättet har jag hämtat mail mm mitt i Flensburg och andra tyska hansastäder.

Dessutom har jag Fugawi inlagd, vilket gör att jag kan hantera alla typer av kartor från fastighetskarta till LMs dyra kartor och "gratiskartor" i form av jpeg-filer. Mycket användbart.

Därtill har PDA:n den fördelen att det är lätt att hantera filer, POI, bilder och allt annat kul i Windows Mobile 5. Klart bättre än i enbart gps:er typ TomTom One.

Själv tycker jag att TomTom är det bästa kartprogrammet, överlägset MioMap, Navigon mfl.

Hör av dig igen om du undrar över nå´t. Drar till Polen/Tyskland 29/6.

Ha det!
;)
 
F

F.d. 18097

Guest
Sv: Mio P350

Hej.
Från en okunnig.
Vad är MIO P350 för teknikpryl??
Hälsn.
Ulf
 
Toppen