• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Mini-ugn" för gasolspis?

F

F.d. 11514

Guest
Hej husbilsvänner!
I dag när jag besökte second-hand butiken i Gislaved hittade jag något som jag tror är en mini-ugn att använda på gasolspisen. Den hade ett hål i botten stort som ett kaffefat, invändigt fanns det en insats och ett galler och i locket fanns det ventilationshål.
Den kostade bara 50 kronor och var helt ny! (Saknade bruksanvisning)
Om det är någon som av min beskrivning kan avgöra om det är en mini-ugn så är jag tacksam för ett svar!
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: "Mini-ugn" för gasolspis?

Svårt att avgöra utan bild,men nåt liknande har jag också och det är mini-ugn.Den har blå lock och heter Optimus mini-ugn
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: "Mini-ugn" för gasolspis?

Har ni använt den?
Har hört att den är bra till potatisgratäng och att man kan baka i den.
Hälsningar Siv.
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: "Mini-ugn" för gasolspis?

Omnia Fritidsugn köpte jag en på Elmia förra året, OM det nu är den som engham menar! Jag gjorde omedelbart en potatisgratäng och den blev nästan bättre än hemma!
Och nu finns det ju vackad potatis gratäng som är klart godkänd, piffa till den med lite mer vitlök och lite smått o gott så blir den nog suverän i Omnian.
Skall pröva att baka när tillfälle ges, bara att köpa brödmix och sedan är det nästan färdigt av sig själv! lukten av nybakat i en husbil................MMMMMMMM!
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: "Mini-ugn" för gasolspis?

Jag tackar er som svarat på min fråga om mini-ugnen, nu när jag sett bild på Omni-ugnen är jag säker på att den på Sekeod-handen är en liknande. Jag köper den när de har öppet nästa gång.
Tack igen!
 
Toppen