• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sony NV50

F

F.d. 13924

Guest
Hej vad tycker ni om Sony NV50? Och nu till den egentliga frågan, jag har en Fiat Dethleff Globetrotter importerad års-m -92. Min cigg adapter tll navigatorn är för liten för cigguttaget på panelen, som är större i omkrets o kortare, det glappar o blir ingen kontakt, vad göra? Tacksam för svar?/ Kjelle
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Sv: Sony NV50

Hej.

Jag har en Sony 70 som är som 50 men med europakartor. Efter ett års användning kan jag bedöma enligt följande:
Positivt: mycket bra bild och ljud, bra navigering, mycket sällan fel anvisningar, bra fäste till rutan.

Negativt: kan ej välja plats med kordinater, kan inte ladda ner egna poi, det finns campingplatser med bland intressanta platser men ingen campingplats, felvisning av bensinstationer o.dyl då man använder 3d-vy (denna bugg åtgärdas inte av Sony), dålig batteritid, dålig support från Sony, tar mycket lång tid ( ca 3 timmar) att ladda ner kartmatrial från dvd-skivan då man växlar område i europa.
Som synes är det mycket negativt men hade Sony haft ambitioner att utveckla hade den blivit mycket bra. Nu upplevs det som att Sony struntar i denna modell och har lagt in dessa funktioner i dom senaste modellerna. Dom kunder som har köpt är inte längre intressanta.
Angående ditt cigguttag kan man köpa separata som kan anslutas direkt på batteriet. Biltema har.

Hälsningar

Janne :)
 
F

F.d. 13924

Guest
Sv: Sony NV50

Tack Janne, men hittar inte det du nämner om cigguttaget på Biltema, har du nåt varunr på den?
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Sv: Sony NV50

Batterisladd artikelnr 80-502. 23 riksdaler.

Janne/
 
Toppen