• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS Jungeln

A.son

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
597
Medlemskap
2024
Man blir allt konfunderad över valet av GPS-navigator. Står just nu i valet av tre olika modeller.
- Magellan Roadmate 2500T Crossover
- Garmin Nüvi 660
- Mio C710

Som jag ser det så är Garmin Nüvi 660 och Mio C710 likvärdiga i sin funktion och sitt innehåll förutom att Nüvin innehåller Östeuropa också (vilka länder som nu detta program innehåller).

Magellan har den fördelen att man kan ta den med sig vart man vill. Nackdel att grundmodellen bara innehåller Norden men att Europa skall komma på SD-kort. Frågan är om Östeuropa även kommer att finnas tillgänglig.

Vilken har man då mest nytta av och vilken har bäst funktion. Eftersom man även är skogsägare så skulle nog Magellan ligga bäst till i valet men jag måste säga att jag är smått förvirrad.
Har någon här erfarenhet av Magellan?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: GPS Jungeln

Använd sökfunktionen så hittar du fler förvirrade människor!
Sök på "GPS", "Navigator", "Garmin", "TomTom" m.fl.
Det finns säkert flera trådar i ämnet!
:)
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: GPS Jungeln

I senaste numret (Nr 12) av AutoMotor & Sport finns en test av 9 navigatorer. Kanske en hjälp på vägen.
 
Toppen