• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vw california exclusive

mphxoj

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Lund
HBK-Nr
581
Medlemskap
2024
Hej!

Surfade på internet en onsdag och handlade på tisdagen veckan därpå. Dock har jag förberett i många år för rätt bil och tillfälle!

Nu söker jag kontakt med andra som också har en VW California Exclusive. Finns ni?

mphxoj
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej på Dig. Exclusive vet jag inte men vi har en vw california (Westfalia) om det kan vara till någon hjälp.
Skicka en bild på din bil, det kan ju vara trevligt. hls medl nr 35 i Götet.;) :D
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: vw california exclusive

Det låter som en VW 1200 Kleinbus med surfingboard på taket, hämtad från 60 talet och med Beach Boys stående framför, men det är det nog inte... Men det vore som Kurt säger kul att få se en bild på den!
 
F

F.d. 25032

Guest
Sv: vw california exclusive

Grattis till din nya California , jag har själv ägt 2 st tidigare.
Bilen är nog det mest optimala man kan hitta när det gäller campingbussar.
Importerade mina själv då utbudet i Sverige var nästan obefintligt. (1998).

Jag skulle tro att antalet av modellen i Sverige är ganska få , de flesta direktimporterade.Svenska Volkswagen verkar inte så intresserade att marknandsföra campingbussar längre.

Jag har lite Tyska brochyrer om du är intresserad.

/Bo
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej på Dig, tack det vore mycket trevligt. Jag har
svårt att hitta reservdelar till inredningen. Kan Du meila över dom, undrar Kurt:confused: :D
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: vw california exclusive

Tack Mattias , detta har jag väntat på länge


TUSEN TACK för din info, kurt.b

;) ;) :music-icon: :music-icon: ;) ;) :music-icon: :music-icon: :D :D :music-icon: :music-icon:
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: vw california exclusive

Läcker, den där California, kunde inte låta bli att kicka in på dhd24.com, där fanns ett antal. Ägde en gång en Kleinbuss som skakade runt mig i Kalahari 1972, fungerade trots all sand och torka, helt felfritt.

mvh
Werner
 
F

F.d. 7689

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej mphxoj !
I samma situation som du!
D.v.s har ägt min california exclusive i två dagar, har naturligtvis inte bekantat mej ned alla finnesser än.
Köpte min begagnad, en -96 som importerades från Tyskland -98.
Saknar en svensk instruktionsbok ( finns någon där ute som har en eller kan kopiera vore jag tacksam)
En till som finns
//Roger
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej mphxoj !
I samma situation som du!
D.v.s har ägt min california exclusive i två dagar, har naturligtvis inte bekantat mej ned alla finnesser än.
Köpte min begagnad, en -96 som importerades från Tyskland -98.
Saknar en svensk instruktionsbok ( finns någon där ute som har en eller kan kopiera vore jag tacksam)
En till som finns

//Roger
Hej på Dig Kamrat.
Vi är lyckliga ägare till En Westfalia California(med höjbart tak).
Vi har en instruktionsbok på svenska. Dock ej till Exclusive. Vill Du veta mer så ring mig eller maila så får vi se vad eller var Du vill veta.
Hls Monica o Kurt.:confused:
 
F

F.d. 7689

Guest
Sv: vw california exclusive

TAck för responsen / jag skickar ett mail
//Roger
 
F

F.d. 17532

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej på Dig!! Kul att det finns fler som har en VW California Exclusive i Sverige, jag hämtade en igår från Tyskland, är mycket nöjd, så långt. Letar dock efter en engelsk eller svensk manual? Någon kanske har en i elektroniskt format? eller något annat kul att säga om bilen?!! :spinny:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55401

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej,
Vi hämtade hem vår VW T5 California Biker -09 i december 2009. Det går att få instruktionsboken som avser Multivan på svenska men instruktionsboken som avser campingdelen (California) går inte att få eftersom den inte tas in till Sverige. Vi köpte bilen hos en autoriserad VW handlare och han beställde svensk instruktionsbok åt oss.

Hälsningar
Mats o Lotta
 
F

F.d. 12380

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej
Vi funderar på att köpa en california men har inte sett någon i verkligheten
finns det någon möjlighet att få se din ??
Hälsningar
Hans
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.840
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: vw california exclusive

I senaste numret av Husbilen Test, skriver Christer Johansson om sina drygt 45 år med olika VW Kleinbuss campingbilar. Den han har f n är en vw T4 Westfalia Carlifornia. Jag har med stor förtjusning läst Christer Johanssons tidigare resereportage i många år. Inte minst i Husvagn & Camping.

Tror annars att man kan Googla på tyska sidor efter olika VW campingbilar. Tyska Reimo har inrett många begagnade samt också sålt inredningar. Svenska Scandi Mobil (scandimobil.se) har också inrett en hel del. Tyska Westfalia har gärna byggt dem fabirksnya. Störst idag är nog Kamann också de från Tyskland. www.karmann-mobil.de

Stundtals har liknande bilar sålts av svensk VW. Tror dock det är en hel del år sedan.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55401

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej,

Slå gärna en signal så får du gärna komma och titta.
070-6328373

Hälsn
Mats & Lotta
 
F

F.d. 17532

Guest
Sv: vw california exclusive

Nu är ni väl glada när ni fått hem eran VW. Jonas 6022
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 22961

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej! Funderar själv på att köpa en California exclusive. Hur många är ni som åker runt i eran? Får ni plats med allt, eller känns det trångt? Tycker ni att toaletten är värd det utrymme den upptar?
Ser att det är några år sedan denna tråden skapades, men hoppas att några av er fortfarande har kvar bilen och finns här på forumet!
MVH Jonas
 
F

F.d. 53122

Guest
Sv: vw california exclusive

Hej på er, köpte en California årsm 2012 på VW i ulvsunda och där finns den att få tag i.
Har tidigare haft beg Adria Twin både beg och ny men tycker nu att Californian har större
möjligheter, kan parkera på vanliga p-platser mitt i stan, kom även under en del bommar
vid medelhavet i Fr, sålde volvon och anv Californian som privatbil. Har inte ångrat bytet
en sekund.

Kenneth o Mona Ekerö
 

ingeck

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
15435
Medlemskap
2024
Sv: vw california exclusive

För ett år, maj 2014, sedan gjorde jag likadant. Surfade runt några dagar och köpte en VW T4 California Exclusive 1996. Rymlig för en ensam person. Lite knölig om man är lagom lång (drygt 1,5 m) och inte så stark. Min förra multivan 1986 var i stället för ett tält - den här är i stället för ett hus. Bara duschen som saknas. Dagens problem är kranen till diskvattnet som är utsliten inuti och måste bytas. Var får jag tag på en orginalkran? Eller annan kran som passar?
 
Toppen