• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vw california exclusive

F

F.d. 22215

Guest
Sv: vw california exclusive

Själv köpte jag en VW California Biker med högtak (Polyroof) strax efter påsk i år, det är min 6:e California :) däribland har jag haft en Exclusive. Fantastiska hus-campingbilar! Kolla in Reimos sida dom har många kranar: https://www.reimo.com/se/
 
F

F.d. 22435

Guest
Sv: vw california exclusive

Visst finns vi! Har haft vår california i tre år, numera namngiven av barnen som Wolfgang. Inget strul på vägen, går som en klocka och inser ofta hur finurlig bilen är. Ett bra köp har du gjort!
 
F

F.d. 22961

Guest
Sv: vw california exclusive

Jag har har också köpt en California exclusive! Håller på att laga rost på den, monterat bort kofångare fram och bak samt dragkrok.

Jag skulle vilja montera en box där bak för att få med lite extra prylar. Har funderat på den typen man kan sätta på ett fiamma cykelställ. Men då uppstår frågan: Hur monterar man fiamma cykelstället? Någon som vet något om detta?
Tack, Jonas
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: vw california exclusive

Varför behåller du inte kroken och sätter ett ställ på den?
 
F

F.d. 22961

Guest
Sv: vw california exclusive

Jag tänker att det blir svårt att öppna luckan för att komma åt att tömma toatanken... Jag har köpt en begagnad carry all box, som jag ska försöka få fast där bak. Det är väl bara att borra igenom chassit tänker jag?
 

tweed

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
9219
Medlemskap
2024
Sv: vw california exclusive

Hej Californiavänner
Jag har en VW California Westfalia Exclusive 1999. Den har varit perfekt för mig och familjen i sex år nu. Det är en kvalitet och tidlöshet i Westfalia´s design som jag gillar. Min bil har inget uppfällbart tält på taket utan en hardtop. Man kan använda utrymmet för extra bäddplatser eller annan förvaring.
 

tweed

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
9219
Medlemskap
2024
Sv: vw california exclusive

Jag har en VW California Exclusive Westfalia, Toppenbil för den som inte vill ligga på campingplatser och är beroende av 220v/Gas för värme, kylskåp och TV. Solceller fixar det mesta!
 
Toppen