• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ventilation och koppling av gasol?

F

F.d. 27260

Guest
Hej. Hur installerar man bäst ett kök i bilen? Har redan ett kök med kylskåp, spis och lite ugn som jag ska sätta in men måste veta lite mer om ventilationen innan jag ger mig på det. Någon som har en bra idé eller kanske till och med vet var jag kan få tag på "ritningar" över kopplingar? Har avgasröret på sidan där köket ska sitta dessutom. Tack så mycket. Henrik
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Ventilation och koppling av gasol?

du får nog titta lite på redan gjorda installationer i bilar och se hur det är gjort
var mycket noga med att använda godkända kopplingar och material i övrigt, det krävs speciellt material i packningar och tätningar för gasol
du kan beställa en broschyr kostnadsfritt som heter Tänk först - Tänd sedan från Svenska Gasföreningen Gasföreningen, i denna broschyr finns lite tips o anvisningar om gasolinstallationer
när det gäller ventilationen så gäller särskilda regler i Sverige, kolla med Bilprovningen eller M som jag tror har blivit certifierade att utföra installationsbesiktningar av gasolanläggningar på fritidsfordon
 
Toppen