• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wisky- Fruktkaka.

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Fruktkaka.

1dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 tsk salt
4 msk citronsaft
2 liter wisky

Tag fram en mellanstor skål.Kolla wiskyn genom att smaka. Häll wisky i ett decilitermått och drick upp, upprepa ett par gånger.
Sätt på elvispen. Smaka återigen på wiskyn,för att se om den fortfarande håller kvaliten.
Blanda 1 dl smör i en stor skål,lägg till 1 msk socker och vispa igen. Kolla att wiskyn fortfarande är god,drick ytterligare en kopp.

Schtäng av elvispen, knäck två hönor och schläning i skåljäveln,schamt all torkad fjukt.
Schätt på elwispen igen, om den fjuktade torken fastnar i schkåljäveln, bjyt loss den med
en muvshkrejsel.

Schmaka om wiskyn fortfarande är god.

Schen schka du schila 2 dl schalt , eller nåt schånt, de e inte shå noga, men kolla wiskyn.
schila citronshaften , lägg till en ... mmaat...sched ...och schå socker- eller nått, va fan det är inte så nogaa, kolla WISKYN!

Schmörj ungnen, och vrid kakformen på 220 grader, hich glöm för faan inte att schtänga
av elwischpen.

Schläng ut schkåljäveln genom fönstret, och ..... schå kolla schen WISKYN!

Va faan jaag går och lägger mej........ Vem FAAAN vill ha FRUKTKAKA??????.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Wisky- Fruktkaka.

Ungefer så,tänker jag också...vem Faaaaan vill ha fruktkaka:yes:
 
P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Wisky- Fruktkaka.

Hasse P,
Den fruktkakan ska ja prova på fredag;)
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Wisky- Fruktkaka.

Jag tror att jag skiter i frukten!? ;)
 
F

F.d. 518

Guest
Sv: Wisky- Fruktkaka.

Det verkar som Du precis börjat baka Bigge! Berätta gärna hur den smakade senare i eftermiddag!!:wink:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Wisky- Fruktkaka.

Jag måschte först schmaka fram vilken wisschky-sort som blir bäst till kakan.:swoon:
 
F

F.d. 14352

Guest
Sv: Wisky- Fruktkaka.

ett gott skratt förlänger livet!!!:twitcy:
 
Toppen