• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fisketräffen vid Kroksjön

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Kroksjöträffen 4 – 6 maj 2007
DSCF0004-2.JPG
Detta var en träff utan några som helst arrangemang från vår sida. Eftersom detta är en rastplats som tillhör vägverket så är det ju fritt för alla att vistas där. Det fanns ju ingen inkörningstid utan vi skulle vara där någon gång när det passade var och en. På onsdagen var det redan 5 bilar som hade anlänt kunde jag läsa på vår hemsida. Det var Carina HBK 6 som lämnade rapport. Vi skulle så gärna villat ansluta oss redan då men vi skulle få besök av sotaren dagen efter så det var bara att vänta. Han kulle komma 13.30 så vi skulle ha bilen klar för avfärd till dess så det bara var att glida iväg.

Klockan 07.10 ringer telefonen på torsdagsmorgon. Jag gillar inte när det ringer så tidigt, då sätter mina svarta fantasier igång. Men det var helt ofarligt men förargligt. Sotaren hade blivit sjuk. Sånt händer men vi kände det som han hade snott en husbilsnatt för oss. Nu var det ju bara att sätta igång och bli färdig. Framemot lunch så kom vi då äntligen iväg.

Efter ca 60 min var vi så då plats för att träffa våra husbilskamrater. Trots att det inte var så länge sedan vi hade setts blev det ett glatt återförenande. Några husbilar till av våra medlemmar anlände under eftermiddagen och kvällen.

Fredag morgon vaknade vi upp till ännu en ljuvlig försommardag. Under dagen så anlände fler och fler husbilar. En del var våra klubbkamrater men där kom även massor med andra husbilar. Dom blev väldigt nyfikna på vad vi var för några som träffades där och det skulle inte förvåna mig om några kommer att besöka vår fina hemsida och kanske någon t o m blir medlem.

På kvällen tände vi en brasa för gemensam grillning. Ved hade Hasse tagit med som han hade lovat. Alla kom bärande på sina bord och stolar och korgar med diverse godsaker i. Några hade ätit tidigare och tog bara med sig något lätt och andra dukade upp för stort grillpartaj. Vi blev ett stor och glatt gäng som hade trevligt tillsammans. En laxsida lades senare på kvällen på grillen och den delade vi alla på. Det smakade supergott.

Lördag var det några som redan klockan 05.00, tror jag att det var, provade fiskelyckan. Det var samma som inte gav upp förrän sent på kvällen. Tyvärr utan fisk. Det var ”Kingen” med pojkarna. Det var en del som fiskade och vi som inte gjorde det myste, gick promenader eller besökte Tranemo. Dagen gick i behagligt tempo och alla verkade att trivas. Vi gjorde kontroller hos dom som fiskade för att se hur det gick. Någon fick upp en gädda! Men annars var det dåligt. Men en fisk hade ju blivit fångad igår. ”Postis” målade en vacker akvarell av Kroksjön. Dessutom målade han på stenar och det gjorde han så fint att jag hoppas på att få en sten med egen design. En mycket trevlig dag med goda husbilskamrater.

Nu så tyckte jag att vi skulle väl få en fisk idag så jag skickade iväg Hasse ytterligare en gång för att fiska. Hans uppgift var att fånga en fisk! Och det gjorde han. Det var en av dom minsta fiskarna som Hasse ha fått upp här. Den vägde ca 700 gr och smakade utmärkt tillagad i folie över öppen eld. Ja, nu framgick det kanske att vi även på lördagskväll tände en brasa för att gemensamt grilla. Även i kväll så kom alla dragandes med bord, stolar och korgar för trevlig gemenskap. Menyn var mycket olika hos oss alla. Allt ifrån lyxig fisk till enklaste hotdogs. Det viktiga var att vi alla trivdes tillsammans.

I kväll hade vi även bröderna bus med kompis på besök. Alltså barn och barnbarn till deltagare på träffen. Dessa buskillar hade Hasse mycket kul med. Vilka charmknippe. Gunnar HBK 6 blev bjuden på en alldeles speciell karamell som han nog inte glömmer i det första taget. Man får har humor i mängd i denna trevliga klubb och det har vi alla tycker jag.

Ja, nu var det söndag. Efterhand som den vackra morgonen gick vidare mot middagstid så var det många tack och hej då. Vi troppade av en efter en mot nya mål och nya spännande upptäckter.

Några ord om vädret är på sin plats nu. Solen lyste från en klarblå himmel, med några enkla molntuttar, och värmen var ljuvligt då vi satt och minglade på läsidan vid våra husbilar. Att vi kunde sitta ute och njuta av vår brasa på kvällarna var inte helt fel. Den ljuvliga försommaren kunde vi njuta av fullt ut vid Kroksjön denna otroligt soliga och trevligt kamratliga helg.

Ett stort och varmt tack till er alla som kom till Kroksjön denna helg och gjorde detta till en mycket trevligt träff som vi gjorde som medlemmar i www.husbilsklubbens.se . Det var så trevligt att träffa er alla. Vi hoppas att vi snart ses igen.

Kramizar från
Eva & Hasse HBK 9

DSCF0006.JPG
 
Senast ändrad:
Toppen