• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elproblem

P

.PGS Hymer

Guest
Är det någon som kan hjälpa mej med ett reläproblem?
det sitter ett relä bakom bilbatteti på väggen mot med-passageraren på en fiat ducato-97.Relät är ett svart Hella ca.2X2 cm.stort.med ett skruvfäste på.Det står HELLA 12v.30A. Med ett nummer 4RA 003 510-08 på relät. Brevid det relät sitter det det lika stort men det är inget relä.sammanlakt 6 kablar som ska in i dom 2.dom har med belysning i bodelen att göra.Jag böt relät men märkte inte upp hur kablarna skulle sitta.Är det någon som har kopplingshcema .som du kan ev.messa mej det..hoppas någon förstår min beskrivning .jag är kass på el:confused:TACKSAM FÖR HJÄLP. HBK.340
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Elproblem

Är det standard tror du eller kan det vara något som är ditsatt i efterhand.
Jag skulle kunna kolla i våran som också är 2.5 Ducato fast det står CAT efter.
Vet att det ser rörigt ut där bakom batteriet och att jag skulle behöva göra en motortvätt för att färgerna på kablarna skall komma fram ordentligt om jag tar en bild. Kollar under dagen om det fortfarande är aktuellt.
 
P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Elproblem

Hej loomis ja är tacksam för hjälp. Det är ett svart relä ca.2x2cm.stort
med ett skruvfäste uppe.där uppe står det på relät. HELLA
12v. 30A.
SEN STÅR DET ETT NUMMER .4RA 003 510 -08 :)
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Elproblem

Jag körde ner kameran och tog en bild i det hörnet.
Kan du förklara om det är rätt ställe eller höger/vänster/upp/ner!

elsammelsurium.JPG
 
Toppen