• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Datanolla

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Hej alla
Jag håller på att bli tokig, är tydligen totalidiot vad det gäller data.
Hur f-n får man in fartkameror, campingplattser mm i min nya Garmin nüvi 660, jag begriper nada, det talas om POI hit och filer dit, men hur gööööör man egentligen?
Jag klarar inte detta, kan någon komma och hällsa på mig i Varberg? eller är det någon som skall till Kroksjön 4-6 maj som kan hjälpa mig där?
HJÄÄÄÄÄLP
MVH KEJO 20
:confused: :mad:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Datanolla

Börjar bli mer och mer övertygad om att jag ska hålla mej till kartboken.. Dessutom går bilen så sakta att man inte behöver oroa sig för några fartkameror *L*
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Datanolla

hej,här är en datanolla till.Har en garmin 360 vet ej hur man får in såna där pois för fart-kamror.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Datanolla

:cool: Tjena Kejo, Jo du, det här med tekniska pryttlar, dom är ena lustiga tingistar, jag vet inte om jag kan ge dig något bättre råd än någon annan.MEN jag köpte en Route66 7000 i tisdags på NETonNET skitenkel sa expediten BARA att starta upp och köra hem, SKIT va vad det blev efter att känt att en Hjärnblödning höll på att segla upp. Väl hemkommen ringde jag upp en fiskekompis och bad om hjälp, kom hit med pryttlarna sa han det ska väl inte vara något det där vart svaret,sagt och gjort han började pilla på skiten, jag åkte hem efter 2 timmar med orden ring mej när du fått igång en, dagen efter ringde han och sa nu funkar det kom och hämta den sa han, NJA provkör en vecka eller så svarade jag, och där är vi nu, så mitt råd till dig Kejo du gjorde fullständigt rätt med en STÅENDE inbjudan om HJÄLP.

En Medförstående Dataidiot.;)
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Datanolla

Hej

Jag har inga speciella kunskaper beträffande Garmins navigatorer. Jag såg dock att på Bordatlas ställplatsfil fanns instruktioner för nerladdning till olika navigatorer.

Bordatlas ställplatsfil har ju diskuterats i forumet tidigare. Instruktionen är på tyska men den har illustrativa bilder, kanske att det kan vara till någon hjälp.

Kenneth
 

Bilagor

  • bordatlas_garmin_nuvi.pdf
    1,5 MB · Visningar: 51

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Datanolla

Du är inte ensam Kejo.

Har nu fått in både Hbks ställplatslista ock fartkameror. på mio 269+
Tack vare god hjälp från Kenneth (Master) ock min son.

Ett stort tack kenneth.

Om 3timmar startar vi vår färd söderut, hoppas angöra Floby imorgon efter middag.

Åke 65;)
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Datanolla

Tack alla för råd och tipps, har nu med hjälp fått in det jag vill ha i min Garmin, än en gång STOOOORT tack alla.
Det är underbart med klubbkompisar.
MVH KEJO 20:yes: :D
 
Toppen