• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omniugnen

F

F.d. 5340

Guest
Hej Alla

Har precis gått med i HBK, vi har inte haft husbil mer än 1 år. Så det känns lite spännande att vara ute så här och få lite nya kontakter. Det jag undrar över är om någon har testat den lilla ugnen som man har på spisen. Omniungn heter den väl. Jag funderar på att köpa en så det vore bra att få reda på hur den fungerar innan jag klipper till.

Tack på förhand

Lill-Marie
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Omniugnen

Jag har en sedan slutet av 80-talet (den hette inte alls så då, mend et är samma ugn...). På den tiden reste vi med fjälltält och fotogenkök. Jättehäftigt att göra sockerkaka på forogenköket! Vi använde den inte till annat, men genom det kan man ju se att den funkar som det är tänkt!
En kompis brukar värma ugnspommes i sin och det blir också jättebra.
Hittade min ugn föra vintern när vi röjde ur källaren och kommer nog att låta den "gå i tjänst" igen i sommar!
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Omniugnen

Hej Lill-Marie

Välkommen till Husbilsklubben.

Vi har en "Sätta på plattan ugn" och den fungerar kanonbra.
Har bakat sockerkaka i den samt gjort ett antal gratänger.
En gratäng är färdig på 20-30min.
Du lär inte ångra dig om du köper en.
En nackdel, kan vara lite svårdiskad.

Ha de
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Omniugnen

Jag skall köpa en i år, har fått smaka på Kingens sockerkaka det var perfekt med nybakat mm, men om man är smart när man åker ihop så berömmer jag alltid Kingens bak då sparar man disk, ja det var ett skämt med lite sanning.
 
F

F.d. 52914

Guest
Sv: Omniugnen

Även vi har använt "Miniugnen" under en herrans massa år. Bara positiva gastronomiska upplevelser ur denna "burk".
Kan ju i och för sig bero en liten aning på hustruns kok-konster, inte bara "burken". Har slitit ut ett antal vi med, men dom håller länge vid normal användning. Vi har aldrig ångrat köpen av dessa "burkar".
:rolleyes:
Ha det bra, hälsar: Isak-41
 
F

F.d. 29756

Guest
Sv: Omniugnen


Jag funderar på att inhandla en sådan ugn ,och vill gärna ha recept från någon som har erfarenhet av denna typ av matlagning.
Kerstin;)
 
F

F.d. 5340

Guest
Sv: Omniugnen

Tack alla för tipsen som jag har fått av er angående Omniugnen. Någon skrev att den var svårdiskad men eftersom jag troligtvis har lagat maten eller bakat så blir det lilla gubben som tar hand om disken, så var det problemet löst.

ÖnskarEr alla en Glad Påsk:wink:

Humlan(Lill-Marie)
 
Toppen