• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tomtom GO 300

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
:mad: Hej!
Är det någon som vet om det är möjligt att navigera latitud och longitud alltså skriva in siffror i stället för adressen till en speciell plats. Jag har letat( så in i h.....e) men har inte kommit fram till något konkret. Troligtvis handhavandefel.
mvh
Stiffe
:confused:
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Tomtom GO 300

När jag väljer "Navigera till" så får jag upp flera alternativ, hem, favorit, adress, tidigare destination, intressepunkt på första sidan. På nästa sida(pil höger) står det, GPS-position, position på kartan, Latitud/Longitud, TomTom-kontakt, Kontakt.
Jag har version 6 av TomTom Navigator men det brukar vara ganska lika.
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Tomtom GO 300

Loomis!
När jag navigerar till dit du säger så har jag enbart postnummer, position på kartan, stadskärnor, gps position och IP i stad och inte någonting som heter longitud/latitud eller tomtom kontakt, kontakt. Kan det vara så att det finns en nyare version? Undrar om man kan ladda ner den någonstans? Jag har version 5.42 Jag skall gå in på Tomtom:s hemsida och kolla om det finns någon nyare version att ladda hem.
Må väl så länge.
mvh Stiffe
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Tomtom GO 300

Loomis!
Jag httade faktiskt en uppgrade till min "gamla" Tomtom så nu har jag latitud/longitud ikonen som du pratade om. Man tackar för tipset.
Ha dé
Stiffe
 
Toppen