• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

garmin 660

F

F.d. 12360

Guest
Hej
Har ett problem med min nav (garmin 660). Det gar inte att fa kontakt med min dator ,jag kor Win xp. Men pa garmins hemsida skall den vara bakatkompatibel med Win xp.
Min laptop kanner over huvud taget inte igen naven nar jag pluggar in usb'n.
Nagra som har samma problem ?

Mvh Hans B
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: garmin 660

jag kör xp och ibland så har dom svårt att hitta varandra men som regel funkar det. Använder POI-loader för inladdning har iofs en nüvi 360
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: garmin 660

Har laddat hem programet. Hur gor du med poi'sen drar du over dem till programmet?
Jag har nu aven fatt en ikon pa listen om heter G(garmin gstart) den talar om for mig att INGEN gps ar ansluten till datorn. Mycket konstigt.
Far heller ingen hjalp fran supporten pga att jag kopt gps'n i spanien provar nu med den engelska supporten. Den spanska harinte svarat pa 1 vecka!!

Mvh Hans
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: garmin 660

när jag startar POI loader så letar han efter gpsen. SEn laddar jag ner filerna som jag har ligger i mina dok
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: garmin 660

Har också en 660, vilken kopplar upp direkt till datorn. Jag har hittills bara pluggat in USB-kabeln i den avslagna GPS:en och efter en liten stund dyker Garmin och ev. SD-kort upp under Min dator. Sedan är det bara att dra filer fram och tillbaka.

Fungerar inte detta bör du tänka på fabrikationsfel.

Håkan
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: garmin 660

tack alla for svar. jag tror ocksa att det ar fel pa den. Den talar inte heller om gatunamn vid svang. Lamnar in den imorgon sa far vi se vad som hander.

Ha' de' Hans
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
275
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Sv: garmin 660

Hej alla,

Jag blir inte klok på min 660, den behöver tydligen gpi filer för att fungera. de flesta filer tex fartkameror är ju .csv filer. Hur konverterar jag csv filer till gpi? Och vart skall dessa läggas i GPSén kan mappen poi vara rätt mapp? Jag fick fartkamerorna inlaggda vi köp de fungerar men jag hittar ingen mapp på navigatorn som har fartkameror? Jag laddade ner Bordatlas .gpi till GPSén utan problem. Någon som kan reda ut och hjälpa mig lite på traven!

Får min husbil på fredag..... det är nästan outhärdligt att vänta .

Hälsningar
Glädjen
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: garmin 660

Hittade detta på ett annat forum:

När Du överför POIs via POI Loader kompileras/packas informationen i navigatorn. Därför ser Du inte csv-filen i nuvin.
När någon kommer med en uppdaterad kamerafil läser Du bara in den med POI Loader. Alla tidigare inlästa POIs tas då bort och ersätts med de nya.
Det innebär att om Du har flera csv-filer Du vill överföra måste dessa ligga i samma mapp. POI Loader överför alla csv-filer den hittar i mappen Du pekar på.

En annan förklaring på samma tema:
Om du lägger in POI med exempelvis busshållplatser, sparas den filen som poi.gpi i navigatorn. När du lägger in nästa fil, med jordgubbsodlingar, sparas den också i filen poi.gpi. Det är därför busshållplatserna försvinner då.
Men om du döper om filen poi.gpi, med bussarna, till buss.gpi, innan du kommer dragandes med nästa fil, då ligger buss.gpi kvar samtidigt som en ny poi.gpi, med jordgubbar, kommer till. Bara de har olika namn kan du ha flera filer med POI.

Blir du hjälpt av detta?
:twitcy:
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
275
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Sv: garmin 660

Tack för hjälpen, nu fattar jag hur det hänger ihop.
Det är ju toppen att vi kan hjälpas åt på denna sida.

Hälsningar
Glädjen:)
 
Toppen