• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gas-tack

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Tack alla som känt medlidande om mina gasolproblem och som kommit med tips! Jo, jag har redan kollat lite om möjligheterna att certifiera bilen hos AVL MTC, men det blir ju lite dyrt. Och om fyra veckor har jag körförbud, trots att bilen (94 års modell med 20 tusen på mätaren) är i excellent skick och alltid besiktad i övrigt utan anmärkning. Det lutar nu åt att jag plockar bort gasen, riggar en skiva och ställer en elplatta där, gör ett återbesök vid SB och får mitt godkännande. Vad som sker senare samma kväll i garaget har dom inte med att göra...
Hälsningar från ett soligt Gotland,
Robert G
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: Gas-tack

:mcride: Hej . Ja inte är det kul med myndigheter , jag har som tur är en gas besiktigat westis . problemet man får utan gas är hur få vettig värme ? jag har vatten buren värme i min , och kan inte direkt hitta nått bra alternativ . Besiktiga utan gasol innebär att man måste riva ut alla rör och annat som har med en fast instalation att göra , så sa dom till mig . Jag har en 83,a som inte är registrerat , så jag hörde mig för lite om besiktning och pris på certifiering . Det är dyrt men värt besväret och kostnaden anser jag . För jag ser ju hur det är i den andra jag har , jag skulle inte vilja vara ute nu utan värme ! Och sen är det ju det om andrahandsvärdet , det är stor skillnad på en med gasol och en utan .
 
Toppen