• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Övernattning i Varberg?

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
vi har bokat plats på färjan Varberg-Grenå skärtorsdag kl 9.00, för att slippa köra så tidigt hemifrån Karlshamn på torsdagsmorgonen tänkte vi köra till Varberg redan på onsdagskvällen och stanna över natten där, hade tänkt stanna på parkeringen vid fästningen/badet men vid ett besök där i tisdags kunde jag konstatera att platsen är livligt trafikerad av "motorburen ungdom" kvällstid och kanske inte passar oss som övernattningsställe, såg också att platserna vid Apelviken har anordningar som begränsar höjden till ca 2,20m så där kommer man inte in
någon som har tips om annat ställe i Varberg att stanna över natten?
kanske rent av någon annan här tänkt åka till Jylland i Påsk, skulle vara kul med lite sällskap

/Anders
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Övernattning i Varberg?

Jag brukar stå på parkeringen vid färjeterminalen. Kan vara lite bullrigt men annars OK.
 

Möller

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2024
Sv: Övernattning i Varberg?

Hej!
Du kan ställa dig nere vid Appelviken, söder om campingen. Det är inga problem att stå där nu på våren. Där brukar finnas flera vindsurfare som övernatta i sina bussar eller husbilar. Ett alternativ är att åka längst ut på Getterön. Där brukar det också stå husbila.
Lycka till.
Hälsningar
Möller i Varberg ( f.d. Bräkne-Hobybo) :spinny:
rastplats.gif
 
F

F.d. 7997

Guest
Sv: Övernattning i Varberg?

Hej Hymer Anders

Tycker absolut du ska välja Getterön , lugnt och fridfullt
Hälsn
Stig
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Övernattning i Varberg?

Varbergs kommun har fått en fix idé att sätta en skylt med 8 tim under varje P-skylt med möjlig användning som övenattningsplats. Det gäller både Getterön och Apelviken. Nu räcker det kanske att sova 7 tim men man undrar vem av campinägarna som ligger bakom det? För det kan väl inte vara kommunens förtroendevalda som ju är satta att vara opartiska? Vi Apelviken fanns dessutom en stor skylt som hänvisade till kommunala ordningsstadgan och till närmaste camping.
Tror ni att parkeringsvakterna går rundor på natten eller är det campingägarna som anmäler när de ser någon som stått mer än 8 tim?

undrar EssoJ
 
F

F.d. 14352

Guest
Sv: Övernattning i Varberg?

Hej!

Jag bor i Varberg och jag tycker absolut att ni ska övernatta på Getterön. Där är inte så mkt väsen på natten och dessutom en underbar omgivning. Man kan även stå på Apelviken. Kör man längst bort på vägen (söderut utmed stranden) så hamnar man på en parkering. Där tror jag inte det kommer att bli några problem. Parkeringsvakterna slutar f ö kl 17 på dagarna. Ett annat ställe är Södra näs. Där finns ett par guldkorn om man kör ner på vägarna som leder ut mot havet.

mvh


lillamina
 
T

tompaline

Guest
Sv: Övernattning i Varberg?

välkommen till Varberg
att övernatta vid fästningen är ju ett vackert läge, men kan vara lite stökigt en del
kvällar med ungdomar (bilburna) som träffas där .Men annars tror jag det inte är
nån fara.Ni kan ju annars köra längst ut på getterön (förbi flygfältet) och stå där
på p platsen 8tim ok tror jag står alltid husbilar där (till vissa camp ägares ilska)
Man kan ju parkera vid gymnasieskolans södra p plats eller uppe vid träslövskyrka
ni kan även parkera strax innan sjukhuset vid frisörskolan träslövsvägen
tar 10min gå till centrum. Lycka till ...Tommy Eklund
 
Toppen