• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besiktning ?

F

F.d. 11846

Guest
Skall besikta husbilen i morrgon bitti, vad bör jag tänka på ?
förutom att jag skall ha husbilen med mig .:confused:
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Besiktning ?

Hej

Ställa väckarklockan så att du inte försover dig.
Utebliven beställd tid debiteras med halva avgiften.

Ha de och lycka till jag ska in på måndag morgon med vår bil.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Besiktning ?

Du har så ny bil så du kan sova lugnt i natt!:yes:
Glöm inte var du har varningstriangeln bara, för det räcker väl med en?
:)
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Besiktning ?

Ta ur ömtåligt porslin ur skåpen, det kan lätt bli glaskross när dom kör upp och ner i bromsprovarna. Jag fick förresten ombesiktning på min igår pga att det inte finns några stänkskydd bak vilket det inte någonsin har funnits sedan 1983 då bilen var ny. Tänk att det skulle ta 24 år för Bilprovningen att upptäcka det...
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Besiktning ?

Va, är det lag på att ha stänkskydd bak ?

DS
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Besiktning ?

Enligt besiktningsmannen så är det lag på stänkskydd bak om bilen är regad som lastbil och det spelar ingen roll om hjulen ligger närmare 2 meter in från bakdelen på bilen samt har en ljusramp bakom hjulen som tar upp allt sprut. En annan aspelt kan även vara, som min granne sade som har lastbil, att då det är dubbelmontage som det är på min så kan det fastna stenar mellan hjulen men hur ofta kör man på en byggplats med husbilen.. Kanske bäst du kollar vad som gäller med din bil innan besiktningen.
 
F

F.d. 11846

Guest
Sv: Besiktning ?


Besiktning avklarad, först på morrgonen släpvagnen , sedan husbilen, grönt ljus på bägge, funderar på att göra en dragkrok själv till husbilen så vi kan ta med oss skotern då vi är ute och fiskar ,kollade med besiktnings gubbarna vilka regler som gäller, idag får man tillverka en dragkrok själv, upp till 1500 kg.
Mvh. Fralle
 
Toppen