• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
för ett antal år sedan, vid en resa hem genom Tyskland, hälsade vi på en bekant som på den tiden bodde strax utanför Frankfurt am Main
när vi skulle gå ut o äta på kvällen så mindes han att vid våra tidigare resor på motorcykel söderut så var en av mina favoriter att få schnitzel på ett tyskt Gasthaus
vi begav oss till ett ställe där man serverade "RiesenSchnitzel", stora som dasslock men inte desto mindre goda för det
krögaren erbjöd oss att ta med det som blev över i en "doggybag"

häromdagen skulle en arbetskamrat skämta med mig om mitt tycke för schnitzel och skickade en amatörfilm från just stället vi var på för snart tio år sedan!
googlade lite och hittade länken till stället på nätet för dom som delar min smak för det här med Wienerschnitzel och har svårt att äta sig mätta på detta
http://www.waldgeist-hofheim.de/
http://de.sevenload.com/alben/S3ztOWf
jag själv ska nog lägga resvägen via Hofheim till sommarens resa till Italien om jag får min medresenär att gå med på det
 
F

F.d. 3232

Guest
Sv: Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

:twitcy: :confused: Varför gjorde du denna tråd? Vi älskar schnitzel och var ju givetvis nyfikna på och gick in och tittade på internet adressen om schnitzlar i Tyskland. Vi sitter i husbilen och har tagit några öl kan inte köra så det blir ingen köttbit idag .Du har fördärvat hela kvällen för oss ha ha ha. Hälsningar Kenth och Lisbeth.:confused: :mad:
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.427
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

:wideeyed: Åååå vi har också varit in och tittat det blir nog schnitel semester nästa sommar.
Tar en vända efter Danmarks träffen.

Sitter här nu och vänta på en Tysklandsresa. :D
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

OU..Vem kan vara utan en god stor schnitzel..oj..oj,nu är det väntans tider att man sticker neråt:)
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

För några år sedan när vi var i Tyskland så hamnade i Wachenheim A.D. Weinstr. En mysigt ställe där, vi trodde att taket på husbilen skulle skavas av mot husväggarna som verkade att luta utåt gatan, när vi körde genom stan.
Vi kom till en camping som låg i dalgång och där fanns ett gasthaus som vi besökte en kväll. Scnitzel skulle vi ha så klart. Det fanns tre olika storlekar att välja på, vi valde medium. Till det beställde vi en flaska rött.
Vinet kom in snabbt och då fick vi vars ett 1/2 liters glas vitt vin??(ett glas fick vi med oss som souvenir) Jaha, hmm det skulle kanske vara vitt till denna mat. OK, då. Vi var ju faktiskt i vindistrikt med i huvudsak vita viner. Maten kom in och vi trodde knappt vad vi såg. Vi hade kunnat dela på en portion och det hade blivit över. Det var bara att hugga in. Det var mycket gott och vinet passade utmärkt till. Vi fick lämna en hel del, man kan bara äta sig mätt!
Innan vi lämnade Wachenheim var vi på ett Weinhaus och köpte med oss hem mycket goda tyska viner, i huvudsak vita.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

Måste ni säga så här....det är lång än, innan man kan sticka ner..
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

du kan väl lägga dig på träningsläger? råvarorna finns ju att skaffa här i Svedala även om man får tillaga dom själv, lite träning behövs nog så inte chocken blir för svår när du väl är på plats :cool:
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

Visst,alla råvaror fins här också..men stimung...nja,det är bara på platsen som man kan insupa det.Har varit i Bad Lauteberg en gång och då..nej..nu får jag sluta...
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

Jasså det är här du är Zlatko!!!,har börjat sakna dig på "andra sidan":yes:
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Fler än jag som gillar schnitzel? Här är ett tips

Tja,Crystal..den andra sidan är färdig för min del..gillar bättre ordnade former där man inte blir påhoppad,specielt inte från örkeljunga:yes:
 
Toppen