Tjena Vi var faktikst ute på en tur med Personbilen till en av våra Gölar som ligger i
ÖVERUM söder om Åtvidaberg, Gölen heter Bottengölen och är en put-take göl det var en
mycket tunn ishinna på den , det vart inget fiske men vi stog och njöt i solskenet ändå.
Den här gölen har jag sett både över och under vattenytan jag ska förklara för er.
Det var en gång en, nej det blir ingen fiskesaga utan hur man badar med kläder på.
vi var ute med ett par kompisar för att fiska regnbåge och vi satt i godan ro på var sin brygga, jag satt på min ryggsäck och vevade in efter ett utkast när jag fick ett hugg,
jag skulle resa mig upp men kom bara halvvägs upp när brädan under vänster fot brast,
det enda jag tänkte på när jag for baklänges var, nu går det åt h-lvete, i bästa Ullrika
Knape stil som grabbarna sa for jag baklänges ner på botten och vände. jag kom upp efter lite möda till ett gapskrattande gäng. det fick jag bjuda på. för jag var glad för under
hela sim hoppet hade jag inte släppt spöt utan hade det mig upp på land . fisken då?
ja tyvärr vart det för hårt mothugg så den släppte. men jag rekomenderar inte dyligt
fiske framför allt inte som det här var i slutet på oktober. några torra kläder hade jag inte med mig för dom som undrar. Så ni förstår att jag njöt av solskenet i dag med torra kläder och fiskeminnet i tankarna.
Skitfiske på er Hasse P.