Hur fyller man i Var Finns Vi? Gå till " Var Finns Vi" genom att klicka på Var Finns Vi högst upp under Explorer ramen, eller om du är på Hemsidan så klickar du på " Var Finns Vi" i Innehåll längst upp till vänster.
När du kommer fram till sidan med kartan klickar du på
Här finns jag När du ska ändra kartan får du använda verktyget i vänsterkanten, klicka på + och ta tag med muspekaren i form av en hand och flytta kartan tills du förstorat den så att du ser var du bor, försök hela tiden att ha din plats i mitten på kartan när du förstorar kartan. Nu fortsätter vi, klicka alltså på Här finns jag som du hittar ovanför kartan, när du gör det försvinner alla pluttar från karta och du kan koncentrera dig på att förstora kartan så att du verkligen ser platsen där ni/du bor. För in muspekaren, handen, över kartan och klicka på platsen där ni/du bor och en markering blir synlig på kartan, om den är på fel plats klickar du igen på platsen där ni bor. Det kan vara svårt att få den exakt, ge inte upp. Fyll sedan i raderna Markörtitel med ditt namn, användarid eller HBK nummer och i Markörtext t.ex. Här bor vi. Lägga in en bild. Det är enklast om ni startar två Internet Explorer när ni ska göra detta, en med "Var Finns Vi" och en med "Medlemmarnas Egna Foton". Ladda upp bilden till "Medlemmarnas Egna Foton" under albumet med ditt namn, finns det inte ett album med ditt namn så skapas det automatiskt när bilden laddas upp. Klicka sedan på miniatyrbilden för att få upp den i stort format. Nere till höger finns "Direkt länk kod". När ni klicka på Var Finns Vi och sedan på Här finns jag hittar ni näst längst ner på sidan "URL för bilden till markeringen" i den andra Internet Explorern. Markera och kopiera adressen från "Direkt länk kod" i "Medlemmarnas Egna Foton" till " "URL för bilden till markeringen" och klicka på "Uppdatera informationen" Om ni vill byta bilden i markeringen ska ni först markera rutan "Radera denna markörinformation", klicka på "Uppdatera informationen" välja en ny bild, importera den och markera och kopiera den nya bilden enligt ovan.