Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Öppet Forum för Husbilsintresserade > Värt att veta om Hemsidan
Värt att veta om Hemsidan Här försöker vi hjälpa till att förklara hur man gör för att utnyttja hemsidans alla funktioner. Undrar du något så fråga här.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Hur fyller man i Var Finns Vi?
Gammal
HBK Web in Memorial

Bigges avatar

Kommun/Land: Eskilstuna
Hur fyller man i Var Finns Vi? - 2006-12-21, 23:42

Hur fyller man i Var Finns Vi?
Gå till " Var Finns Vi" genom att klicka på Var Finns Vi högst upp under Explorer ramen, eller om du är på Hemsidan så klickar du på " Var Finns Vi" i Innehåll längst upp till vänster.
När du kommer fram till sidan med kartan klickar du på Här finns jag

När du ska ändra kartan får du använda verktyget i vänsterkanten, klicka på + och ta tag med muspekaren i form av en hand och flytta kartan tills du förstorat den så att du ser var du bor, försök hela tiden att ha din plats i mitten på kartan när du förstorar kartan.

Nu fortsätter vi, klicka alltså på Här finns jag som du hittar ovanför kartan, när du gör det försvinner alla pluttar från karta och du kan koncentrera dig på att förstora kartan så att du verkligen ser platsen där ni/du bor. För in muspekaren, handen, över kartan och klicka på platsen där ni/du bor och en markering blir synlig på kartan, om den är på fel plats klickar du igen på platsen där ni bor. Det kan vara svårt att få den exakt, ge inte upp. Fyll sedan i raderna Markörtitel med ditt namn, användarid eller HBK nummer och i Markörtext t.ex. Här bor vi.

Lägga in en bild.
Det är enklast om ni startar två Internet Explorer när ni ska göra detta, en med "Var Finns Vi" och en med "Medlemmarnas Egna Foton".

Ladda upp bilden till "Medlemmarnas Egna Foton" under albumet med ditt namn, finns det inte ett album med ditt namn så skapas det automatiskt när bilden laddas upp. Klicka sedan på miniatyrbilden för att få upp den i stort format. Nere till höger finns "Direkt länk kod".

När ni klicka på Var Finns Vi och sedan på Här finns jag hittar ni näst längst ner på sidan "URL för bilden till markeringen" i den andra Internet Explorern.

Markera och kopiera adressen från "Direkt länk kod" i "Medlemmarnas Egna Foton" till " "URL för bilden till markeringen" och klicka på "Uppdatera informationen"

Om ni vill byta bilden i markeringen ska ni först markera rutan "Radera denna markörinformation", klicka på "Uppdatera informationen" välja en ny bild, importera den och markera och kopiera den nya bilden enligt ovan.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: Hur fyller man i Var Finns Vi?
Gammal
HBK Medlem

Lodjurets avatar

Kommun/Land: Hudiksvall
Ålder: 66
Sv: Hur fyller man i Var Finns Vi? - 2007-07-11, 23:52

Hur gör man om "plutten" hamnade fel på kartan, redigera, trots att jag var på rätt gatuadress hamnade "plutten" flera mil fel !, nästa fråga, om man vill redigaera texten till "plutten" ur gör jag då?
Lennart

Gammal
HBK Web

Håkans avatar

Kommun/Land: Lidköping
Ålder: 58
Sv: Hur fyller man i Var Finns Vi? - 2007-07-12, 08:31

Du trycker på [Här finns jag] och ändrar precis som när du skapade pluppen.

Gammal
HBK Medlem

GunDogss avatar

Kommun/Land: Höganäs
Sv: Hur fyller man i Var Finns Vi? - 2007-07-12, 09:32

Upptäckte när jag placerade min plupp att gatunamnet är fel. Det står Svenningstorpsvägen men ska vara Algatan. Hur kommer man i kontakt med kartproducenten för att rätta till det. Förmodar att samma karta används i många olika sammanhang och det är ju bra om de som verkligen vill till Svenningstorpsvägen kommer rätt. Alla andra gatunamn i omgivningen är rätt. Detta är ju egentligen en petitess men det vore kul om man kunde rätta till det.

Hälsningar

Gammal
HBK Web

Håkans avatar

Kommun/Land: Lidköping
Ålder: 58
Sv: Hur fyller man i Var Finns Vi? - 2007-07-12, 13:11

Det är google man får vända sig till.

Gammal
HBK Web

Kingens avatar

Kommun/Land: Färgelanda
Sv: Hur fyller man i Var Finns Vi? - 2007-07-12, 15:41

Lodjuret

Jag rättade till din plutt på förmiddagen, du får kolla så det blev rätt.

MVH Peder

Gammal
HBK Medlem

Lodjurets avatar

Kommun/Land: Hudiksvall
Ålder: 66
Sv: Hur fyller man i Var Finns Vi? - 2007-07-12, 22:22

Häftigt Kingen, på pricken rätt, man tackar o bockar, det minsta jag kan göra är o bju på kaffe om kylaren skulle vara i våra krokar, än en gång tack.
Lennart

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Öppet Forum för Husbilsintresserade > Värt att veta om Hemsidan

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
MIN ÄLSKADE SAMBO FYLLER 52 I DAG Lasse och Mairon Lyckönskningar 7 2007-12-12 20:11
Grattis på er alla som fyller år i dag bigmarlin02 Lyckönskningar 4 2007-10-29 15:47
Vem fyller år Eva & Hasse 9 Lyckönskningar 32 2007-03-23 21:05
Vem fyller år idag? Monica o Kurt 35 Lyckönskningar 18 2007-02-26 16:46

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS