• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Tyskland

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Hej alla!
Någon som vet var man kan fylla gasol på svensk flaska i Burg eller Hailigenhafen eller i närheten.
Anders :santa1:
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i Tyskland

Hej

Bernt fyller upp de svenska flaskorna och har du fem kilo kvar i flaskan så betalar du bara för den mängden som fattas till full flaska. Jag har varit där vid två tillfällen i sommar och jag har betalat ca 1 euro/kg.
 
T

tranebo3

Guest
Sv: Gasol i Tyskland

Gasol har vi inte köpt i Tyskland

Min fråga är om Du eller någon annan vet om en bra ställplats i närheten av Puttgarden. Vi ska åka i morgon måndag via Tyskland ner till Kroatien. Vi hinner nog endast till Puttgarden. Du vet man måste ju handla också. Hälsningar Berit:yes:
 
F

F.d. 13554

Guest
Sv: Gasol i Tyskland

Hej
Direkt när man kör av färjan i Puttgarden, på motsatt sida av Border shop, finns en jättefin Stellplats. Jag tror att det kostade 4.50 euro för tolv timmar. Vi stod lite längre tid och betalade 6 euro. Jättemysigt att strosa ut på piren och titta på solnedgången.Mvh Stefan O Marinka
 
T

tranebo3

Guest
Sv: Gasol i Tyskland

Till Stefan och Marika

Menar Ni precis när man kör av färjan. Bordershopen tar man till höger. Är stellplatsen på vänster sida. Finns där toa och vatten. Hälsningar Berit:p
 
F

F.d. 13554

Guest
Sv: Gasol i Tyskland

Vi blev hänvisade till färjeläget eller Bordershopen när den var öppen. Men vi klarade oss med det vi hade i bilen.
Passa på att provsmaka i Bordershopen , man ska ju inte köra vidare.;)
 
Toppen